Pozycjonowanie strony w Google wiąże się nie tylko z bieżącymi działaniami, ale również z odpowiednim przygotowaniem witryny pod tym kątem. O czym wobec tego pamiętać, tworząc dobrze zoptymalizowaną stronę?
Spis treści:
Struktura
Pozycjonowanie stron powinny być poprzedzone odpowiednią konstrukcją witryny pod względem struktury. Dobrze się zastanów, jak ma wyglądać architektura informacji na stronie i jak je posegregować. Pomyśl, z jakich zakładek i działów ma się składać witryna i gdzie umieścić poszczególne informacje, tak aby każdy mógł je w łatwy sposób znaleźć, a cały projekt był czytelny. Wpływa to bowiem również na pozycjonowanie strony.
Treść
Jeśli użytkownicy nie znajdą na Twojej stronie interesujących ich informacji, szybko ją opuszczą, co nie pozostanie bez (negatywnego) wpływu na jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Dlatego przygotuj angażującą, wartościową treść, która w atrakcyjnej formie odpowiada na potrzeby użytkowników. Powinna być wyczerpująca i skonstruowana z myślą o odbiorcach, a nie robotach wyszukiwarek. Oczywiście, słowa kluczowe należy umieszczać, ale z głową i w sposób zupełnie naturalny.
User experience
Przyjemność i swoboda podczas korzystania z witryny przekładają się na pozycjonowanie stron w podobny sposób jak treść. Mianowicie im lepiej przygotowana witryna pod kątem user experience, tym więcej czasu na niej spędzają użytkownicy, co jest pozytywnie odczytywane przez wyszukiwarki i może sprzyjać poprawie pozycji w wynikach wyszukiwania.
Responsywność
Współczesne pozycjonowanie stron, jeśli ma być skuteczne, musi uwzględniać obecne trendy związane z responsywnością. Witryna powinna zostać przygotowana do prawidłowego działania zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. To obecnie standard, przed którym nie da się uciec.
Krótki czas ładowania witryny
Podobnie jak responsywność, tak i szybkość działania witryny ma duże znaczenie z punktu widzenia jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Pracownicy Google nie ukrywają, że im krócej się ładuje strona, tym większe szanse ma na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Postaraj się więc, aby nie była przeładowana, działała sprawnie i wczytywała się możliwie szybko, co z pewnością przełoży się na jej pozycjonowanie.
Mapa strony
Mapa strony jest dokumentem, który w czytelny sposób prezentuje jej strukturę. To ważne z perspektywy robotów indeksujących, które dzięki mapie strony mogą szybciej wykonać swoją pracę, ponieważ witryna staje się dla nich czytelniejsza i bardziej przejrzysta,
Przyjazne adresy URL
Struktura adresów URL witryny to kolejny ważny element, o który należy zadbać w kontekście pozycjonowania stron w Google. Mianowicie adresy powinny mieć format możliwie czytelny i prosty zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i użytkowników. Zaleca się więc schemat w rodzaju:
www.adres-domeny.pl/nazwa-kategorii/nazwa-produktu/
www.adres-domeny.pl/tytul-artykulu/
podczas gdy odradza się adresy nieczytelne, które nic nie mówią, jak np. www.adres-domeny.pl/1892/php121.html.
Dodaj komentarz