Prowadząc działalność online pozycjonowanie strony jest niejako koniecznością. Jeśli strona firmowa nie będzie się pojawiać na widocznych pozycjach w wyszukiwarce Google, to szansa na zdobycie klientów będzie znikoma. Zastanówmy się zatem, jak dobrze przygotować się do pozycjonowania? Jakie działania on-page i off-page warto przeprowadzić?
Spis treści:
Konkurencja
Nasza konkurencja z pewnością pozycjonuje witrynę i prowadzi inne działania marketingowe. Warto zatem dowiedzieć się, które firmy są naszą bezpośrednią konkurencją, na jakie frazy się pozycjonują i jaką strategię przyjęli. Pomogą nam w tym programy typu Semstorm, Senuto i Ahrefs.
Content marketing a może linkowanie?
Trudno odpowiedzieć, co jest lepsze, bo pozycjonowanie to proces złożony. Nie można wybrać tylko jednego sposobu działania. W zależności, jakie cele chcemy uzyskać, jak wygląda obecne linkowanie strony, na jakim etapie są prace optymalizacyjne, jak wygląda content podejmujemy ostateczną decyzję. Specjalista SEO musi sprawdzić, na jakich pozycjach znajdują się obecnie kluczowe dla nas frazy, ile osób wchodzi na stronę, jak wygląda konwersja, ile jest backlinków kierujących do naszego serwisu itd. Mając wszystkie informacje zdecydujemy, na których polach musimy jeszcze dużo zrobić i ustalić kolejność działań. Z reguły skuteczne pozycjonowanie wiąże się z zarówno z link buildingiem, jak i content marketingiem.
Jak wybrać kolejność działań?
Tak, jak pisaliśmy wcześniej konieczna jest obecna analiza serwisu i zweryfikowanie profilu linkowego. Musimy wiedzieć z czym jest problem. Biorąc pod uwagę działania konkurencji, jakość strony, przeprowadzoną optymalizację i przygotowanie strony pod algorytm robotów wyszukiwarek dowiemy się co trzeba zrobić ile mniej więcej czasu będziemy na po potrzebować.
Co trzeba wziąć pod uwagę przy strategii SEO?
Content marketing
Trzeba sprawdzić, z jakich witryn pochodzi ruch na naszej stronie. Weźmy pod uwagę, jaka jest ich tematyka i czy opisy, teksty, artykuły itd. są unikalne? Nie wolno nic kopiować z innych stron, to plagiat. Sprawdźmy długość tekstu, bo nie powinien być zbyt krótki, ani za długi. Dobrze, żeby się w nim znalazły elementy wyróżniające treści np. tabelki, zdjęcia, skategoryzowane listy itd. Przygotowanie tekstów zawierających podział treści ze względu na problematykę, której dotyczą. Można stosować user-generated content, czyli content pisany przez internautów. Warto prowadzić bloga firmowego i zamieszczać na nim artykuły poradnikowe, instrukcje, testy i opinie na temat produktów.
Linkowanie strony
Konieczne jest sprawdzenie obecnego profilu linkowego. Jeśli kierują do naszej strony podejrzane linki musimy je usunąć, żeby nie wpłynęły negatywnie na pozycjonowanie. Warto porównać nasze linkowanie z linkami konkurencji i zestawić ilość, źródło i rodzaj odnośników, sprawdzić anchor texty, atrybuty dofollow i nofollow. Po przeprowadzeniu szczegółowych analiz, możemy wykorzystać w naszym profilu linkowym najbardziej wartościowe linki.
Dodaj komentarz