Prowadzenie Newslettera to jedna efektywniejszych form reklamy, niestety często niewykorzystywana przez właścicieli firm. Sprawdźmy zatem, jak zatem przygotować skuteczny newsletter i jakie elementy powinny się w nim znaleźć, żeby użytkownicy w ogóle zechcieli wiadomość mailową otworzyć, a później skorzystać z naszych usług lub dokonać zakupu. Co ma wpływ na wysoki współczynnik klikalności (CTR).
Spis treści:
Co to jest open rate?
Jednym z ważniejszych zagadnień dotyczących wysyłki newslettera jest open rate, czyli wskaźnik otwarć wiadomości. To rodzaj statystyki, która pokazuje, czy wysłana wiadomość reklamowa jest skuteczna, bo informuje nas ile osób otworzyło wysłaną wiadomość. Open rate jest wyrażony procentowo.
Open Rate = ilość przeczytanych maili / ilość wysłanych wiadomości
Kontrolowanie wskaźnika otwarć jest niezwykle istotne, bo samo wysłanie wiadomości nie przyniesie żadnej korzyści, jeśli nikt jej nie przeczyta. Tylko odczytany newsletter może przynieść pożądaną konwersję.
Podpisz się i zadbaj o własną domenę
Przygotowując wiadomość dla subskrybentów zastanów się, jak sam reagujesz na maile marketingowe? Jeżeli nie wiesz kto jest nadawcą lub adres mailowy wydaje się być podejrzany od razu usuwasz takiego maila lub oznaczasz jako spam. Dlatego niezwykle istotne jest wyraźne zaznaczenie, z jakiej firmy pochodzi mail. Najlepiej jeśli użytkownik pozna autora wiadomości, czyli konkretnego pracownika twojej firmy odpowiedzialnego za kontakt z klientami lub za tworzenie bloga. Dzięki temu klienci częściej zapoznają się z wiadomością. Równie istotne jest zadbanie, z jakiego adresu przesyłamy maila, czy są to bezpłatne serwisy pocztowe typu Onet, WP lub Interia, tego rodzaju praktyki wyglądają nieprofesjonalnie i nie świadczą dobrze o firmie. Warto przesyłać wiadomości korzystając z własnej domeny.
Temat wiadomości
Tworząc newslettera dla klientów koniecznie poświęć więcej czasu na przygotowanie ciekawego i oryginalnego tytułu. Jeżeli tytuł nie zainteresuje odbiorcy, to nie wejdzie w wiadomość i cała praca pójdzie na marne. Niestety przygotowanie skutecznego tytułu nie jest proste, jednakże jeśli się przyłożymy, to z pewnością stworzymy odpowiedni. Tworząc tytuł maila warto poinformować na wstępie o czym jest mail, ale konieczne jest wytworzenie u subskrybenta pewnej dozy ciekawości, żeby chciał otworzyć wiadomość. Warto zastosować poniższe triki tworząc tytuły:
1. Nie stosuj clickbaitów, czyli tzw. przyciągania uwagi poprzez wykorzystanie tytułu, który przesadnie wyolbrzymia prawdziwą treść maila.
2. Podaj zyski z przeczytania wiadomości.
3. Stosuj słowa klucze związane z treścią wiadomości.
4. Podaj konkretne ilości, procenty lub wartości.
5. Pisz zwięźle, maksymalnie 50-60 znaków.
6. Zastosuj personalizację np. imię osoby do której piszesz.
7. Nie pisz dużymi literami
Preheader
Preheader to treść, która wyświetla się w niektórych skrzynkach mailowych obok tematu. Natomiast w mailu znajduje się po lewej w górnym rogu. Znajdują się w nim treści związane z najważniejszą istotą wiadomości np. rabaty, darmowa dostawa, program lojalnościowy, kupon promocyjny itd. Z reguły ma 40-140 znaków w zależności od stosowanej poczty.
Treść maila
w mailu nie zapomnij wstawić linku do swojej strony. Stosuj wezwanie do działania np. kup, kliknij, sprawdź. Zadbaj, aby wiadomość była przygotowana pod urządzenia mobilne i dobrze wyświetlała się na wszystkich rozdzielczościach ekranu. Tworząc treści pamiętaj, żeby wpisywać ją w jednej kolumnie. Zdjęcia nie mogą mieć zbyt wysokiej rozdzielczości. Staraj się pisać zwięźle i wybierz czytelną czcionkę.
Dodaj komentarz