Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Jak przygotować skuteczny mailing?


Jak przygotować skuteczny mailing?



5 stycznia 2022 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Jedną z najbardziej popularnych, ale także efektywnych form komunikacji z klientem jest mailing. Dlaczego jest to tak często wykorzystywane narzędzie? Ponieważ niemal każdy użytkownik Internetu posiada własny adres e-mail. Jest on wymagany w bardzo wielu miejscach np. do rejestracji, złożenia zamówienia, newsletter itp. Dlatego firmy na całym świecie wykorzystują adresy mailowe także do działań promocyjnych. Teraz możesz się złapać za głowę… Przecież kto otwiera maile z reklamami? Jak się jednak okazuje, jest to całkiem spora grupa osób, a wszystko jest zależne od tego, jak przygotujesz mailing w swojej firmie.

Co świadczy o skuteczności mailingu?

Abyś mógł powiedzieć, że Twoje działania e-mail marketingowe są skuteczne, musisz zadbać o kilka podstawowych kwestii. Na wstępie warto zadać samemu sobie kilka pytań, przecież sam na pewno także dostajesz mnóstwo maili reklamowych, sprzedażowych, promocyjnych itp. 

Co sprawi, że je otworzysz? Jeśli już to zrobisz, to czy przeczytasz je w całości? A może nawet będziesz skłonny do współpracy i wejdziesz we wskazany link? Trudno szybko udzielić odpowiedzi na tego typu pytania. Jednak nic straconego – spieszymy z odpowiedziami:


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

  • Styl wypowiedzi – nie może być zbyt skomplikowany, zarówno w treści, jak i w temacie. Wraz ze wzrostem, będzie szła w parze mniejsza czytelność maila, a to wpłynie na brak jego otworzenia, przeczytania itp.
  • Długość maila – im dłuższe treści mailowe będziesz tworzył, tym mniejsza będzie ich skuteczność. W przypadku mailingu powinniśmy pamiętać, że odbiorcy jeśli otworzą naszą wiadomość, to nawet najmniejszy błąd z naszej strony, może zakończyć się odrzuceniem. Okazuje się, że najbardziej skuteczne wiadomości mailowe to takie, które nie przekraczają 125 i mają przynajmniej 50 słów.
  • Wykorzystanie emocji – emocje w realny sposób mogą pomóc naszemu mailingowi w drodze do skuteczności. Musimy jednak pamiętać o tym, że w przypadku emocji bardzo łatwo jest przesadzić, dlatego należy podchodzić do emocji z ogromnym wyczuciem, aby nie przyniosło to efektu odwrotnego do zamierzonego.
  • Zastosowanie CTA – zwroty Call To Action odgrywają ogromną rolę w Internecie. Nie warto z nich rezygnować. Powinniśmy starannie dobrać do każdego maila chociaż jedno sformułowanie tego typu, najlepiej w sąsiedztwie z linkiem, do którego wejścia będziemy zachęcać odbiorców itp. Jeśli jesteś sceptycznie do tego nastawiony, spróbuj to wykorzystać w jednym mailu i porównaj osiągane wyniki. Możesz się miło rozczarować.

Co jest ważne przy przygotowaniu skutecznego mailingu?

Poza wspomnianymi 3 zasadami dotyczącymi skutecznego mailingu, warto także przyjrzeć się innym rozwiązaniom i narzędziom, które mogą pomóc nam wznieść nasz mailing na wyższy poziom. Przede wszystkim, należy mieć na uwadzę samych odbiorców. To dla nich tworzysz treść wiadomości, zatem niech da się to wyczuć. O czym jeszcze należy pamiętać przy projektowaniu skutecznego mailingu?

O personalizacji często mówiliśmy już na naszym blogu. Spersonalizowane wiadomości, mają po prostu większą moc. Dlatego najlepiej jeśli w tekście będziesz zwracał się do konkretnego odbiorcy po imieniu, a także warto rozważyć imię odbiorcy w temacie maila. Oczywiście możemy w tym celu wykorzystać dostępne narzędzia mailingowe na rynku takie jak HubSpot lub Mail Merge, co pozwoli na automatyzację procesu i znacznie usprawni całość mailingu.

  • Profesjonalizm

Nie oznacza to, że jest to sprzeczne z przystępnym językiem wypowiedzi. Bardziej chodzi o całą otoczkę maila. Należy przede wszystkim pamiętać o profesjonalnym adresie mailowym dla nas, jako nadawcy. Jeśli odbiorcy zobaczą, że otrzymali wiadomość od “batman100@domena.pl” to nie oczekujmy sukcesów. Ponadto warto zadbać o odpowiednią typografię, rozmieszczenie grafik, przygotowanie profesjonalnej stopki itp.

Pamiętaj, że w firmach gdzie skuteczność mailingu jest na wysokim poziomie, nie było to wynikiem pstryknięcia palcami. Na samym początku mimo usilnych starań możesz nie osiągać zadowalających wyników. Ważne jest jednak, aby monitorować sytuację i nanosić ewentualne poprawki. Wszystko jest zależne od naszej sytuacji, a przede wszystkim – naszych odbiorców. 

Przeczytaj również  Funkcje ceny w marketingu

To co sprawdziło się w jednym przypadku, może nie przynieść sukcesu w drugim. Na szczęście, zdecydowana większość platform do e-mail marketingu umożliwia analizowanie działań w zakresie mailingu. Warto o tym pamiętać i to wykorzystywać. Możemy zdecydować się np. na FreshMail, GetResponse, FreeBot itp.

Rola grafiki w skutecznym mailingu

Jaką rolę odgrywa grafika w skutecznym mailingu? Przede wszystkim musimy zachować umiar, tak jak w przypadku operowania emocjami. Dobry motyw graficzny maila, może pomóc w odbiorze treści przez odbiorców. W końcu zatoczyliśmy swego rodzaju koło i znów jesteśmy społeczeństwem obrazkowym. Jednak jeśli przedobrzymy, nie możemy liczyć na dobre wyniki. Na co powinniśmy zatem zwrócić uwagę?

  • Spójność – przede wszystkim layout maila powinien być dopasowany do ogólnej identyfikacji wizualnej firmy. Kolory powinny być spójne z naszym logo, a dobrym rozwiązaniem będzie jeśli będą korespondowały z motywem naszej strony internetowej. Pozytywnie wpłynie to na odbiór treści mailowych.
  • Wyróżnienie – grafika w naszym mailingu może przede wszystkim wskazywać na konkretne elementy, np. na formularz kontaktowy itp. Urozmaici to całość przekazu i może pozytywnie wpłynąć na jego odbiór.
  • Wartość dodana – na skuteczność mailingu może wpłynąć także to, co dodatkowo damy naszym odbiorcom w tej formie komunikacji. Świetnie do tego nada się grafika. Możemy stworzyć pewien element charakterystyczny, który będzie dostępny dla klientów tylko w mailingu w postaci jakiejś osoby, bohatera, stworzenia, zwierzęcia itp. 

W przypadku grafiki warto także pamiętać o tym, że nie powinna ona zajmować zbyt wiele przestrzeni dyskowej. Może wpłynąć to na czas ładowania maila, a jeśli ten będzie nadto wydłużony, odbiorca nie zdecyduje się czekać dłużej niż krótką chwilę.

Przygotowanie skutecznego mailingu – kilka słów na koniec

Aby przygotować skuteczny mailing powinniśmy przede wszystkim zbadać naszą sytuację, naszych odbiorców, zwrócić uwagę na branżę i najbardziej atrakcyjne tematy. To będzie w dużej mierzę wyznaczało to, jakie kolejne kroki powinniśmy podjąć, aby zapewnić mailingowi skuteczność.

Musimy jednak pamiętać o podstawowych zasadach, aby zwiększyć nasze mailingowe szanse. Odpowiedni styl wypowiedzi, długość wiadomości, a także operowanie emocjami może realnie wpłynąć na osiągane przez nas wyniki. Poza tym personalizacja, profesjonalizm i odpowiednie analizowanie naszych działań, zwiększy prawdopodobieństwo tego, że nasz mailing okaże się skuteczny.

Całość skutecznego mailingu powinna być podkreślona przez odpowiednią oprawę graficzną. W przypadku wiadomości mailowych musimy jednak pamiętać m.in. o klasycznej szerokości maila, a także o tym, że część skrzynek pocztowych w Internecie blokuje elementy graficzne. Warto w takim celu wykorzystać tekst alternatywny, który sprawi, że jeśli grafika zostanie zablokowana, to właśnie on wyświetli się odbiorcy i nie dostanie “pustej wiadomości”.

Mailing jest nie tylko popularnym, ale także skutecznym narzędziem komunikacji z klientem. Dlaczego tak jest? Ponieważ praktycznie każdy użytkownik Internetu posiada adres e-mail, który jest niezbędny do wielu czynności online, takich jak rejestracja czy składanie zamówień. Firmy na całym świecie wykorzystują więc maile także do celów promocyjnych. Ale jak sprawić, aby nasz mailing był skuteczny?

Aby ocenić skuteczność mailingu, musimy zadbać o kilka kluczowych kwestii. Warto zastanowić się, co sprawi, że odbiorca otworzy naszą wiadomość, czy ją przeczyta, a może nawet kliknie w link zawarty w treści. Istnieje kilka podstawowych zasad, które mogą pomóc w stworzeniu efektywnego mailinga.

Jednym z kluczowych elementów jest styl wypowiedzi. Treść maila nie powinna być zbyt skomplikowana, zarówno w treści, jak i w temacie. Im prostszy i klarowniejszy mail, tym większe szanse na jego otwarcie i przeczytanie. Długość maila również ma znaczenie – zbyt długa treść może zniechęcić odbiorcę. Badania wskazują, że najbardziej skuteczne maile mają około 50 słów i nie przekraczają 125 znaków.

Emocje mogą być również skutecznym narzędziem w mailingu. Odpowiednio wykorzystane, mogą zachęcić odbiorcę do akcji. Jednak należy pamiętać, że nadmiar emocji może mieć efekt odwrotny. Ważne jest również stosowanie wyraźnych zwrotów typu „Call To Action”, które skłonią odbiorcę do podjęcia określonej akcji.

Personalizacja jest kluczowym elementem skutecznego mailingu. Spersonalizowane wiadomości mają większą siłę oddziaływania. Warto zatem adresować odbiorcę po imieniu i dostosować treść maila do jego preferencji. Narzędzia mailingowe, takie jak HubSpot czy Mail Merge, mogą pomóc w automatyzacji tego procesu.

Przeczytaj również  Jak stworzyć skuteczny temat mailingu?

Profesjonalizm również ma znaczenie. Warto zadbać o odpowiedni adres e-mail nadawcy, unikać nietypowych aliasów. Typografia, grafiki i stopka maila również powinny prezentować się profesjonalnie. Monitorowanie działań jest kluczowe – analiza wyników mailingowych pozwala na dostosowanie strategii i poprawę efektywności działań.

Podczas projektowania skutecznego mailingu warto również zwró

Aby przygotować skuteczny mailing, warto również zwrócić uwagę na kilka dodatkowych aspektów. Po pierwsze, warto zadbać o odpowiednią częstotliwość wysyłania maili. Nie powinno być zbyt często, aby nie zanudzić odbiorców, ale również nie zbyt rzadko, aby utrzymać kontakt z nimi. Dlatego warto ustalić harmonogram wysyłek i trzymać się go.

Kolejnym istotnym elementem jest segmentacja bazy odbiorców. Nie wszystkie maile będą interesujące dla wszystkich odbiorców, dlatego warto podzielić swoją listę na grupy według różnych kryteriów, takich jak wiek, płeć, zainteresowania czy historia zakupów. Dzięki temu można dostosować treści maili do konkretnych grup odbiorców i zwiększyć szanse na ich otwarcie i przeczytanie.

Warto także eksperymentować z różnymi formami treści w mailingu. Oprócz tradycyjnych tekstów, można wykorzystać również multimedia, takie jak wideo czy animacje. Dobrze zaprojektowane i interesujące grafiki mogą przyciągnąć uwagę odbiorców i sprawić, że będą chętniej czytać maile. Ważne jest jednak, aby zachować umiar i nie przesadzać z ilością elementów multimedialnych.

Nie zapominajmy także o testowaniu naszych maili przed wysłaniem ich do odbiorców. Sprawdźmy, czy wyglądają poprawnie na różnych urządzeniach i w różnych programach pocztowych. Możemy także przeprowadzić test A/B, aby sprawdzić, które elementy treści czy grafiki działają lepiej i generują większe zaangażowanie odbiorców.

Ważne jest również dbanie o relacje z odbiorcami. Nie traktujmy ich jedynie jako źródło dochodu, ale jako partnerów biznesowych. Stosujmy komunikację dwukierunkową, zachęcajmy do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi. Budujmy zaufanie i lojalność, a skuteczność naszych mailingu będzie rosła wraz z pozytywnymi relacjami z klientami.

Podsumowując, skuteczny mailing to nie tylko dobra treść i atrakcyjna oprawa graficzna, ale także odpowiednie planowanie, testowanie i budowanie relacji z odbiorcami. Dbałość o detale i ciągłe doskonalenie procesu mailingowego przyniosą pożądane rezultaty i pozwolą osiągnąć sukces w komunikacji z klientami.

Jedną z najbardziej popularnych, ale także efektywnych form komunikacji z klientem jest mailing. Dlaczego jest to tak często wykorzystywane narzędzie? Ponieważ niemal każdy użytkownik Internetu posiada własny adres e-mail. Jest on wymagany w bardzo wielu miejscach np. do rejestracji, złożenia zamówienia, newsletter itp. Dlatego firmy na całym świecie wykorzystują adresy mailowe także do działań promocyjnych. Teraz możesz się złapać za głowę… Przecież kto otwiera maile z reklamami? Jak się jednak okazuje, jest to całkiem spora grupa osób, a wszystko jest zależne od tego, jak przygotujesz mailing w swojej firmie.

Co świadczy o skuteczności mailingu?

Abyś mógł powiedzieć, że Twoje działania e-mail marketingowe są skuteczne, musisz zadbać o kilka podstawowych kwestii. Na wstępie warto zadać samemu sobie kilka pytań, przecież sam na pewno także dostajesz mnóstwo maili reklamowych, sprzedażowych, promocyjnych itp.

Co sprawi, że je otworzysz? Jeśli już to zrobisz, to czy przeczytasz je w całości? A może nawet będziesz skłonny do współpracy i wejdziesz we wskazany link? Trudno szybko udzielić odpowiedzi na tego typu pytania. Jednak nic straconego – spieszymy z odpowiedziami:

  • Styl wypowiedzi – nie może być zbyt skomplikowany, zarówno w treści, jak i w temacie. Wraz ze wzrostem, będzie szła w parze mniejsza czytelność maila, a to wpłynie na brak jego otworzenia, przeczytania itp.
  • Długość maila – im dłuższe treści mailowe będziesz tworzył, tym mniejsza będzie ich skuteczność. W przypadku mailingu powinniśmy pamiętać, że odbiorcy jeśli otworzą naszą wiadomość, to nawet najmniejszy błąd z naszej strony, może zakończyć się odrzuceniem. Okazuje się, że najbardziej skuteczne wiadomości mailowe to takie, które nie przekraczają 125 i mają przynajmniej 50 słów.
  • Wykorzystanie emocji – emocje w realny sposób mogą pomóc naszemu mailingowi w drodze do skuteczności. Musimy jednak pamiętać o tym, że w przypadku emocji bardzo łatwo jest przesadzić, dlatego należy podchodzić do emocji z ogromnym wyczuciem, aby nie przyniosło to efektu odwrotnego do zamierzonego.
  • Zastosowanie CTA – zwroty Call To Action odgrywają ogromną rolę


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak stworzyć skuteczny mailing? [2023]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *