Na przestrzeni ostatnich lat prowadzenie bloga stało się bardzo popularne. Jak grzyby po deszczu powstają blogi kulinarne, lifestylowe, o zdrowym stylu życia, o modzie, o podróżach, o opiece nad dziećmi, o książkach, o filmach, o grach, o robieniu na drutach , o fotografii, o zwierzętach itd. Wymieniać można bez końca, bo znajdziemy bloga na każdy temat. Problem zaczyna się, gdy chcemy żeby na naszą witrynę wchodziło więcej osób. W jaki sposób skutecznie pozycjonować bloga nie narażając się na wysokie koszty? Jak zaistnieć w bardzo konkurencyjnej branży?
Spis treści:
Zalety pozycjonowania bloga
Na blogach możemy znaleźć ciekawe artykuły, opinie, to często rzetelne źródło informacji, a osoby prowadzące blogi to znani influencerzy. Oprócz bloga często prężnie działają w social mediach i YouTube, dzięki czemu utrzymują relacje z fanami i zwiększają zasięg działania. Oprócz tych działań warto również zadbać o wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Większość osób szukając informacji na jakiś temat korzysta przede wszystkim z wyszukiwarki Google. Dzięki pozycjonowaniu szybko poprawimy widoczność bloga w wyszukiwarce i zwiększymy ilość odwiedzin na stronie. To ważne, bo jeśli ktoś znajdzie nas np. na Facebooku, to może będzie chciał poczytać porady na naszej witrynie. Warto, żeby trafił do nas, a nie na konkurencyjne strony.
Jak skutecznie wypozycjonować bloga?
Frazy
Po pierwsze musimy wybrać najlepsze frazy do pozycjonowania, najlepiej sprawdzić, co wpisują użytkownicy i na jakie frazy wyskakują inne blogi tematyczne. Warto wykorzystać również narzędzie Planer słów kluczowych Google Ads. W związku z tym, że z reguły pozycjonujemy stronę sami i nie mamy środków na promocję, dobrze jest wybrać frazy niżowe tzw. long tail (z długiego ogona). To słowa kluczowe zawierające konkretne pytanie, ale jeśli użytkownik wpisze taką frazę w wyszukiwarce i wejdzie na bloga, to jest bardzo duża szansa, że znajdzie to czego szukał.
Treści i ich optymalizacja
Mając wybraną szczegółową listę fraz należy przygotować pod nie odpowiedni content na blogu. Treści muszą być przede wszystkim interesujące dla odbiorców, użyteczne i unikalne. Nie wolno nic kopiować z innych stron, to ważne bo boty Google bardzo szybko odkryją plagiat. Artykuły nie mogą być zbyt krótkie, muszą być w nich zawarte wszystkie ważne treści, nie można też przesadzić w drugą stronę, gdy artykuł będzie za długi nikt nie doczyta go do końca. Użytkownik musi odnaleźć odpowiedź na pytanie, które zadał. W treści muszą się znaleźć pozycjonowane słowa kluczowe, ale nie wolno przesycić treści frazami, bo będzie to nienaturalne.
Właściwe metadane
Przed opublikowaniem artykułu na blogu trzeba zadbać o poprawne ustawienie title i meta description. Ma to ogromny wpływ na pozycjonowanie, dlatego dobrze jest poświęcić na to chwilę i wybrać najlepsze słowa kluczowe. Dzięki metadanym wiadomo, co znajdzie się w wyniku wyszukiwania. Jeśli mamy bloga na WordPressie dzięki dodatkowym wtyczkom możemy bardzo prosto edytować te elementy. Jeśli chcemy zachęcić użytkowników do kliknięcia w nasz link warto w tytule zastosować chwyt poradnika, czyli np. „W jaki sposób …” ; „10 pomysłów na…”.
Przyjazny URL
To ważne, żeby zastosować przyjazne linki, bo są one przyjazne dla użytkowników. Patrząc na link odbiorca od razu wie, czego dotyczy, jeśli wpiszemy przypadkowy ciąg znaków nie będzie to wyglądać nieestetycznie. Jest to też ważne dla botów Google.
Dodaj komentarz