Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych


Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych



5 maja 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Zastanawiasz się, w jakiś sposób można skutecznie zwrócić uwagę użytkowników? Jeśli chcesz zaprezentować swoje produkty i zwiększyć sprzedaż warto przygotować ciekawy tekst reklamowy.

Jak napisać użyteczny tekst reklamowy?

Zanim zabierzemy się do pracy warto zastanowić się, kto jest naszym odbiorcą i jakie są jego potrzeby. Dowiedz się, które tematy będą dla niego ciekawe i o czym warto go poinformować? Naszym zadaniem jest wyróżnienie się na tle konkurencyjnych firm, dlatego warto przygotować użyteczny tekst reklamowy. To trudne zadanie, ale z pewnością nam się uda.

Tworząc tekst reklamowy trzeba pisać wyłącznie prawdę, nie można wymyślać dodatkowych funkcji ani zalet produktów, które nie istnieją. Kłamstwo szybko wyjdzie na jaw i szansa, że użytkownik zdecyduje się na naszą firmę są równe zeru. Nikt nie wybierze firmy, która już na początku współpracy wprowadza celowo w błąd. Nasz opis powinien wskazywać na mocne strony naszego artykułu. Podkreślamy dodatkowe usługi np. darmowy transport, rabat na drugi produkt itd. Dostosujmy styl wypowiedzi i dobór słownictwa do grupy odbiorców, np. sprzedając aparaty słuchowe nie możesz pisać slangiem młodzieżowym, bo twoi klienci cię nie zrozumieją.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Odwrócona piramida

Możemy wykorzystać zasadę tzw. odwróconej piramidy – najpierw najważniejsze informacje, potem szczegółowe wiadomości, a na końcu wątki poboczne, czyli odwrotnie niż w standardowych pismach (wstęp, rozwinięcie i zakończenie). Zasada odwróconej piramidy polega na umiejętnym uporządkowaniu informacji w tekście, którego zadaniem jest zdobycie i jak najdłuższe podtrzymanie zainteresowania czytelnika. Taki sposób przekazywania wiedzy jest charakterystyczny dla redaktorów, którzy już na początku tekstu informują nas o najważniejszych wydarzeniach, żeby zachęcić nas do przeczytania artykułu, a dopiero później rozwijają poszczególne wątki.

Przeczytaj również  Co to jest ekomarketing i jak go wykorzystać w promocji firmy?

Tworząc tekst reklamowy musimy mieć świadomość, że większość użytkowników zapozna się tylko z początkiem, bo nie będzie im się chciało czytać całości. Jeśli zainteresują odbiorcę, jest szansa że zapozna się z całością. Warto więc na samym początku umieścić wszystkie istotne informacje.

Co wchodzi w skład dobrego tekstu reklamowego?

Przed napisaniem tekstu pomyślmy, które elementy powinny się w nim znaleźć? Po pierwsze najważniejszy jest odpowiedni nagłówek. Wiele osób czyta wyłącznie nagłówki, dlatego powinien on zwracać na siebie uwagę. Jeśli będzie ciekawy, zaprezentowane zostaną w nim korzyści dla użytkowników i pokażemy mocne strony towarów i usług, to więcej osób przejdzie do dalszej części tekstu. Musi być prosty, nie wolno używać specjalistycznego słownictwa, bo nikt nas nie zrozumie. Trzeba zwrócić uwagę, żeby słownictwo zachęciło, a nie zniechęciło do przeczytania naszego tekstu. Wspominaliśmy o tym już wcześniej, że tekst musi być dostosowany do grupy docelowej. Należy umieścić wezwanie do działania w tekście, żeby nasza praca przyniosła określoną korzyść.

Jeśli chcesz, aby tekst reklamowy był skuteczny, musisz pamiętać o kilku kluczowych elementach. Po pierwsze, ważne jest, aby tekst był klarowny i zrozumiały dla odbiorcy. Unikaj zbyt skomplikowanych zdań i specjalistycznego słownictwa, które może odstraszyć potencjalnych klientów. Pamiętaj również o tym, żeby tekst był atrakcyjny wizualnie – używaj krótkich akapitów, list, pogrubień i kursyw, aby łatwiej przyciągnąć uwagę czytelnika.

Przeczytaj również  Safesearch - czyli bezpieczne wyszukiwanie

Kolejnym ważnym elementem jest stosowanie emocji w tekście. Ludzie często podejmują decyzje zakupowe pod wpływem emocji, dlatego warto starać się budować pozytywne skojarzenia z naszym produktem. Możesz opowiadać historie klientów, którzy skorzystali z naszych usług i byli zadowoleni z efektów. Emocje sprawią, że tekst będzie bardziej angażujący i zapadnie w pamięć odbiorcy.

Wykorzystaj storytelling

Storytelling to sztuka opowiadania historii, która może być bardzo skutecznym narzędziem w reklamie. Opowiadając interesującą historię związana z naszym produktem lub usługą, możemy budować więź z odbiorcą i sprawić, że będzie bardziej skłonny do skorzystania z naszej oferty. Pamiętaj jednak, aby historia była autentyczna i spójna z wizerunkiem firmy.

Kolejną istotną kwestią jest dbanie o jasne wezwanie do działania. Po przeczytaniu tekstu reklamowego odbiorca powinien wiedzieć, co ma zrobić dalej – czy to skontaktować się z nami, odwiedzić naszą stronę internetową czy skorzystać z promocji. Wezwanie do działania powinno być klarowne, zdecydowane i łatwe do wykonania, aby odbiorca nie miał wątpliwości co do kolejnych kroków.

Pamiętaj o testach A/B

Aby sprawdzić skuteczność naszego tekstu reklamowego, warto przeprowadzić testy A/B. Polega to na przygotowaniu dwóch wersji tekstu z drobnymi różnicami i sprawdzeniu, która wersja przynosi lepsze wyniki. Możesz zmieniać nagłówki, treść, grafiki czy wywołania do działania, aby sprawdzić, która wersja działa lepiej. Dzięki testom A/B będziesz mógł dostosować tekst reklamowy do preferencji i zachowań odbiorców, co przełoży się na większą skuteczność kampanii.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Tworzenie skutecznych tekstów reklamowych [Inspiracje]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *