Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Influencer marketing – co to jest, na czym polega i jak go wykorzystać?


Influencer marketing – co to jest, na czym polega i jak go wykorzystać?



3 października 2019 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

Czym jest influencer marketing i jak go wykorzystać? Poznaj zasady i największe korzyści współczesnej formy promocji obok pozycjonowania stron, która bazuje na współpracy z popularnymi użytkownikami i twórcami w Sieci.

Ważny głos influencerów

Aby zrozumieć, na czym polega influencer marketing, trzeba najpierw zdefiniować influencera. To osoba, która jest popularna w Internecie dzięki prowadzeniu bloga, vloga lub konta na portalu społecznościowym (często wykorzystuje wszystkie wymienione kanały i aktywności), a przez to cieszy się zainteresowaniem. Influencerzy są ekspertami nowej ery, ponieważ na swoich niezależnych kanałach dzielą się wiedzą czy przemyśleniami z dziedziny mody, rodzicielstwa, zdrowia, wydarzeń społecznych, marketingu, sportu czy każdej innej branży, tematyki. Influencer nadaje ton dyskusji, kreuje trendy, cieszy się ogromnym zaufaniem swoich odbiorców, a tych trzeba liczyć w dziesiątkach, a nawet setkach tysięcy, jeśli nie milionach.

Influencerzy coraz częściej utrzymują się wyłącznie ze swojej internetowej działalności. Jednak wpływy z YouTube czy reklam wyświetlanych na blogu nie są wyłącznym źródłem ich zysków. Influencerzy przede wszystkim dyskontują popularność poprzez komercyjną współpracę z markami. I tu właśnie zaczyna się temat influencer marketingu.



Jak współpracować z influencerem

O ile zatrudnienie popularnego sportowca czy aktora do reklamy telewizyjnej czy bilboardowej opiera się o dość proste założenia, współpraca z influencerem (barterowa lub za pieniądze) może być znacznie bardziej kreatywna i nowoczesna. Kanałem promocji produktu lub usługi staje się kanał (kanały), na którym działa influencer – czyli strona internetowa, YouTube, Facebook czy Instagram. Popularna osoba powinna realizować współpracę w sposób naturalny i przyjazny dla swojej grupy docelowej, na przykład nagrywając unboxing i recenzję, komentarz czy tworząc artykuł tematyczny wokół konkretnego przykładu.

Czasami wystarczy zdjęcie z danym produktem (np. ubraniem lub jedzeniem), innym razem zorganizowanie konkursu angażującego fanów. Ważne jednak, żeby przed podjęciem współpracy dobrze poznać i zrozumieć influencera, a także upewnić się, że rzetelnie i profesjonalnie podchodzi do swojej działalności. Dziś coraz częściej influencerzy prowadzą własną działalność gospodarczą, należą do agencji, mają menedżerów i pośredników. Świat mediów społecznościowych ulega dynamicznej profesjonalizacji.

Influencer marketing – czy warto

Skoro bloger Tomasz Kopyra jest uważany za guru polskiego piwowarstwa, nic dziwnego, że marki piwne zwracają się o współpracę właśnie do niego. Odbiorcami eksperckich filmików jest właśnie ta, najbardziej świadoma grupa odbiorców. Identycznie dzieje się w świecie mody, sportu czy nowych technologii. To blogerów i vlogerów opinia publiczna, szczególnie w młodszym pokoleniu, uważa za autentyczny, prawdziwy głos – a nie „gadające głowy” z telewizji. Współpraca z influencerem gwarantuje precyzyjne ukierunkowanie na grupę docelową, kreatywny efekt, a także budowanie relacji w oparciu o najnowsze trendy i nowoczesne technologie. Jednocześnie współpraca nadal może być tańsza niż w przypadku „tradycyjnych” celebrytów.

Przeczytaj również  Realizacja zwrotów towarów w sklepie internetowym

Zalety influencer marketingu

Influencer marketing ma wiele zalet, które mogą przyczynić się do rozwoju marki i zwiększenia jej rozpoznawalności. Jedną z głównych zalet jest możliwość dotarcia do konkretnej grupy docelowej poprzez osobę, która cieszy się dużym zaufaniem i autorytetem w sieci. Dzięki temu reklama staje się bardziej wiarygodna i skuteczna. Ponadto, współpraca z influencerem pozwala na kreowanie bardziej personalizowanych treści, dostosowanych do potrzeb i zainteresowań odbiorców.

Kolejną zaletą influencer marketingu jest możliwość generowania większej ilości zaangażowania i interakcji ze strony użytkowników. Dzięki aktywności influencera oraz jego bliskiej relacji z fanami, kampanie reklamowe mogą przyciągać uwagę i budzić emocje, co przekłada się na większe zaangażowanie i aktywność użytkowników.

Wskazówki dla marketerów

Aby skutecznie wykorzystać influencer marketing, warto przede wszystkim dokładnie zaplanować strategię kampanii. Należy zidentyfikować influencerów, którzy pasują do marki i mają zgodną grupę docelową. Ważne jest również określenie celów kampanii oraz budżetu przeznaczonego na współpracę z influencerem.

Pamiętaj również o monitorowaniu efektów kampanii i analizowaniu wyników. Dzięki temu będziesz mógł ocenić skuteczność działań i dostosować strategię do potrzeb i oczekiwań odbiorców. Nie zapominaj także o budowaniu trwałych relacji z influencerami, ponieważ długotrwała współpraca może przynieść większe korzyści niż jednorazowa kampania.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Influencer marketing - co to jest, na czym polega i jak go wykorzystać?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *