Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Narzędzia dla firm / Hosting dla sklepu internetowego – poradnik


Hosting dla sklepu internetowego – poradnik



21 maja 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Przyjmuje się, że podczas oceny witryny, Googleboty zwracają uwagę na przeszło 200 elementów, to one małą wpływ na widoczność strony w SERP-ach. Niektóre wytyczne są wszystkim znane, jak wartościowy i unikalny content oraz wartościowe linkowanie. Innym bardzo ważnym czynnikiem dla Google, o którym większość osób nie wie, jest dobór właściwego hostingu. Stabilny hosting odpowiada również za poprawne funkcjonowanie strony internetowej i bezpieczeństwo danych. Sprawdźmy zatem, w jaki sposób znaleźć dobrą firmę hostingową.

Co to jest hosting?

Hostingiem nazywamy proces kupna lub wynajęcia powierzchni, na której zamieścimy witrynę w internecie. Zawartość strony www (kod, content, zdjęcia) musi być magazynowana na serwerze, żeby móc ją przeglądać w sieci. Serwerem z kolei nazywamy komputer, który łączy stronę internetową z internautami. Bez względu na to gdzie na świecie użytkownik się znajduje, może przeglądać nasz portal. Firmy hostingowe proponują przeróżne pakiety dla małych firm, jak i dużych podmiotów, które mają znacznie większe potrzeby. Możemy skorzystać z darmowych słów lub wybrać odpłatny dedykowany hosting dla firm.

Przeczytaj również  10 bezpłatnych narzędzi Google dla Twojego biznesu

Co warto wziąć pod uwagę wybierając firmę hostingową?

Nie wolno zapominać, że umowę z firmą hostingową podpisujemy z reguły na min. 12 miesięcy. W sytuacji, gdy po kilku tygodniach okaże się, że wybrany przez nas hosting nie spełnia naszych oczekiwań, poniesiemy tylko niepotrzebne koszty i zmarnujemy czas na przeniesienie witryny do innego dostawcy. W związku z tym przed podjęciem ostatecznej decyzji weźmy pod uwagę poniższe wyznaczniki.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

1. Uptime

Uptime to 24 godzinny system pracy serwerów, który wpływa na dostępność naszej strony internetowej. Z reguły firmy hostingowe w umowie zawierają zapis o dostępności na 

poziomie ok. 99%. Jeżeli ten czynnik jest mniejszy, to zastanówmy się czy warto wiązać się z taką firmą. Nie wolno zapominać, że w przypadku, gdy nie działa hosting, nasza strona nie jest dostępna.

2. Szybkość hostingu

Długo ładująca się strona to strzał w kolano. Internauci nie chcą czekać, aż załadują się treści i obrazki, tylko zamykają wolno działającą witrynę. Zauważono, że nawet jedno lub dwusekundowe opóźnienie w działaniu portalu wpływa na kilkuprocentowy spadek konwersji. Zatem im szybciej działa strona, tym większe zadowolenie użytkowników.

Przeczytaj również  Działanie sesji - poradnik Google Analytics

3. Bezpieczeństwo

Zdarza się, że strony z przeciętnym ruchem są narażone na ataki hakerów nawet kilkanaście razy w ciągu dnia. W związku z tym dostawca hostingu powinien gwarantować właściwą ochronę witryny internetowej. Musi dbać o aktualizację infrastruktury, a także oferować protokoły bezpieczeństwa np. SSL.

4. Wsparcie techniczne

Właściciele firm z reguły nie są biegli w temacie hostingu i nic w tym złego. Nie muszą się znać na wszystkim, dlatego warto wybrać firmę, która oferuje wsparcie techniczne w razie problemów lub wątpliwości. Nieocenione jest również 24-godzinne monitorowanie jak pracuje serwer. Dzięki temu hostingodawca będzie mógł szybko zareagować w razie awarii.

5. Cena

Z reguły podstawowy pakiet hostingowy jest za darmo lub to są małe sumy. Jednak po zakończeniu promocji lub w sytuacji, gdy będziemy potrzebować hosting o zwiększonej pojemności, okazuje się że cena jest wysoka. Trzeba też uważać na bezpłatny hosting, bo może się to wiązać z wyświetlaniem na stronie niechcianych reklam, które mogą być uciążliwe dla użytkowników.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jaki hosting dla sklepu internetowego? [Wskazówki]"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *