W dzisiejszym artykule podejmę niezwykle ważną i ciekawą zarazem kwestię dotyczącą wpływu hostingu na pozycjonowanie. Na początku warto postawić pytanie, czy wybór hostingu oddziałuje na SEO? Oczywiście że tak, powiem więcej hosting może mieć ogromny wpływ na zajmowaną pozycję w naturalnych wynikach wyszukiwania.
Spis treści:
Hosting a pozycjonowanie
Tak, jak wspomniałam wcześniej hosting jest niezwykle ważny, jeśli planujemy pozycjonować naszą stronę internetową. Warto sobie uświadomić, że na dobrze działającą stronę ma wpływ m.in. dobór właściwego serwera. To on umożliwia witrynie na kontaktowanie się z użytkownikami, gdy hosting nie działa strona nie jest dostępna dla odbiorców. Wybierając hosting trzeba mieć świadomość, że jego zadaniem jest odpowiednia wydajność serwisu. To znaczy, że strona będzie się szybko ładować, co jest szczególnie ważne dla użytkowników, jak i dla robotów wyszukiwarek. Jeśli witryna wolno się ładuje, to Google obniża jej ranking i pozycja w wyszukiwarce spada. Część firm hostingowych oferuje geolokalizację adresu IP, co ułatwia pozycjonowanie w wybranym przez nas państwie.
Przyjrzyjmy się zatem dokładniej najważniejszym zagadnieniom dotyczącym hostingu.
1. Stabilność hostingu
Niezwykle ważne podczas wybierania hostingu są jego moce przerobowe, czyli tzw. wydajność oraz nadmiarowość. To niezwykle ważne, bo w miarę upływu czasu, gdy poprzez nasze działania marketingowe naszą stronę zacznie odwiedzać coraz więcej klientów trudno będzie utrzymać niskie czasy TTFB (Time to First Byte) i wysoką dostępność. Jeśli na stronę zacznie wchodzić coraz więcej użytkowników, a mamy kiepski hosting, spadnie nam wydajność i odpowiedź serwera będzie wymagała dłuższego okresu czasu TTFB. Warto zatem zawczasu o to zadbać, a nie reagować dopiero po wystąpieniu awarii.
2. Dostępność
Witryny internetowe muszą być cały czas dostępne dla użytkowników. Pod terminem dostępność uważa się okres trwania usługi bez chwilowych awarii. Jeżeli dostępność wynosi 97% na 100 czasu, to przez te 97 nie wyskoczył żaden błąd. Ważne, żeby domena miała jak najwyższy współczynnik dostępności, bo w sytuacji, gdy akurat jest jakiś problem ze stroną, a boty Google chciały w tym momencie przejrzeć zawartości witryny to nie będą w stanie zaindeksować jej zawartości. Jeśli sytuacja będzie się często powtarzać, to wpłynie to na obniżenie zajmowanego miejsca w wyszukiwarce Google.
3. Czas na odpowiedź TTFB
Czas Time To First Byte (TTFB) informuje nas, jak bardzo dany hosting jest wydajny, czy jest szybki i skutecznie połączy wizytowników z serwerem. Dowiemy się, jak na tle innych firm hostingowych wypada wybrana przez nas usługa. Wybierając hosting zwróćmy uwagę na jak najniższy parametr Time To First Byte, to gwarancja że witryna będzie szybko działać przez co będzie wygodna dla naszych klientów.
4. Skalowalność
Przed podpisaniem umowy dobrze się jest zorientować, jak wygląda sytuacja, jeśli przykładowo sklep internetowy będzie się powiększał i ilość osób odwiedzających stronę będzie się zwiększać? Czy hostingodawca bez problemy zaoferuje ci wyższe zasoby? Sprawdź, jakie firmy są w jego portfolio i poczytaj opinie obecnych klientów.
Dodaj komentarz