Chcesz przenieść biznes do internetu i musisz stworzyć stronę internetową? Warto zastanowić się, jaki system CMS wybrać, czy zdecydować się na gotowy szablon sklepu internetowego, czy też skorzystać z dedykowanego projektu? Zastanówmy się jakie, są plusy i minusu obu rozwiązań dla twojej firmy?
Spis treści:
Gotowy szablon a dedykowany layout – różnica cenowa
Najczęściej podejmując ważne decyzje kierujemy się ceną. Szablon sklepu internetowego jest z reguły znacznie tańszy aniżeli dedykowany projekt. W związku z tym, że gotowe szablony są powtarzalne i najczęściej proste do zaimplementowania, to ich cena jest niższa. Jeśli dobrze poszukamy, to na oprogramowania typu WordPress i Drupal możemy natrafić nawet na bezpłatne motywy graficzne. Jeśli zależy nam z kolei na niepowtarzalnym, jedynym w swoim rodzaju, dobrze dopasowanym do naszych potrzeb i wymagań projekcie, to mimo wyższej ceny zdecydujmy się na dedykowany projekt. Ceny są znacznie wyższe i zależne od funkcji, jakie chcemy wdroży, a także od czasu specjalisty, jaki będzie potrzebny do wprowadzenia wszelkich modyfikacji.
Jak wygląda kwestia wprowadzania zmian?
Jeżeli chodzi o wprowadzanie pewnych modyfikacji, to gotowe szablony prosto się obsługuje i nie ma problemów z edycją. Każdy, kto choć trochę zna się na kodzie CSS lub HTML sobie z tym poradzi. Jednakże są pewne stałe części, których nie można modyfikować. Czasami nawet jeśli jest taka możliwość, to programista nie chce grzebać w cudzym kodzie i woli zostawić tak, ja jest, bo boi się że coś popsuje. Wybierając gotowy szablon musimy mieć świadomość, że nie dostosujemy go dokładnie pod nasze potrzeby, lepiej wprowadzić tylko konieczne poprawki i zostawić tak, jak jest. Wtedy będziemy mieć pewność, że wszystko będzie dobrze działać.
Decydując się na dedykowany projekt możemy dowolnie zmieniać jego funkcjonalność i wprowadzać potrzebne elementy. Jaki będzie efekt końcowy zależy od potrzeb firmy, obecnych trendów i zasobności portfela. Możemy tak naprawdę zaprojektować wszystko, ogranicza nas tylko pomysłowość i umiejętności grafika i programisty. Musimy im przestawić na czym nam najbardziej zależy i jaka funkcjonalność przyda się w sklepie.
Czas realizacji
Tutaj z wiadomych względów wygrywa szablon. To gotowy projekt, dlatego czas oczekiwania będzie bardzo szybki maksymalnie do 7 dni roboczych. Grafika dedykowana wymaga najpierw spotkań odnośnie potrzeb klienta i dopiero później przyjdzie czas na realizację, zaprezentowanie projektu klientowi i kolejne poprawki. Cały proces może trwać nawet kilka miesięcy. Jeśli zatem czas gra istotną rolę, to druga opcja odpada.
Co zrobić, żeby się odróżniać od innych stron?
Jeśli zdecydujemy się na gotowy projekt, to warto postawić na dedykowaną grafikę. To, że dwie znane firmy mają sklepy na takim samym szablonie nie znaczy, że są identyczne. Klienci z reguły nawet nie podejrzewają, że to ten sam szablon. Konsumenci chętniej zaufają firmie, która jest oryginalna i nie kopiuje strony od konkurencji, dlatego warto o to zadbać.
Dodaj komentarz