Jeśli sklep internetowy nie jest Twoim jedynym punktem sprzedaży, a posiadasz także własne punkty stacjonarne, powinieneś zainteresować się Google Store Visits. Dlaczego? Ponieważ narzędzie od Google, pozwala ocenić wpływ działań reklamowych w Internecie, na Twoją działalność offline. Przejawiać się to będzie w liczbie osób odwiedzających Twój sklep po zetknięciu się z Twoimi materiałami w Internecie. Brzmi jak czarna magia?
Spis treści:
Czym jest Google Store Visits?
Google Store Visits to usługa, która wykorzystuje technologię tworzenia modeli liczbowych. Trzeba przy tym zaznaczyć, że narzędzie może oszacować liczbę osób, które odwiedziły Twój stacjonarny punkt sprzedaży, a które przedtem miały styczność np. z Twoją reklamą w Google Ads.
Jak to możliwe? Google Store Visits wykorzystuje m.in. historię lokalizacji smartfonów. Oczywiście, nie wszyscy użytkownicy z niej korzystają, więc dane są tylko szacunkowe, jednak sam fakt możliwości opracowania takich statystyk, wydaje się świetnym pomysłem. Oczywiście ze względów polityki prywatności, nie możemy wskazać konkretnych osób, które zdecydowały się na odwiedziny sklepu po internetowym kontakcie z firmą.
Technologie wykorzystywane w Google Store Visits
Trzeba powiedzieć, że Google Store Visits jest opracowywane w modelu hybrydowym. Na potrzeby tej usługi wykorzystuje się dane z Google Ads oraz Google Maps. Zespoły giganta z Mountain View współpracują, aby dopasować do siebie historię lokalizacji użytkowników. Na potrzeby GSV wykorzystuje się min. GPS, połączenia z publicznymi hotspotami Wi-Fi, współrzędne sklepów stacjonarnych, dane udostępniane w google maps, street view itp.
Co ciekawe, Google przeprowadziło badania m.in. w Stanach Zjednoczonych, w wyniku których okazało się, że aż 83% klientów sklepów stacjonarnych, wykorzystywało wyszukiwarkę, zanim udało się do tradycyjnego punktu sprzedaży. To tylko potwierdza, że warto korzystać z Google Store Visits i mieć kontrolę nad tym, jak wygląda ta statystyka w Twojej firmie.
Google Store Visits w Google Analytics
Z poziomu Google Analyticsa możemy pobrać raport Google Store Visits. Znajdziemy go w sekcji raporty i udostępnia on takie interesujące dane jak:
- Przegląd – ogólne dane dotyczące wizyt w sklepach stacjonarnych w ciągu ostatnich 30 dni. To właśnie w tym miejscu dowiemy się jaki procent użytkowników, najpierw wykorzystał naszą stronę internetową, a następnie udał się do naszego stacjonarnego punktu sprzedaży.
- Kanały – w tym miejscu raportu dowiadujemy się o źródłach ruchu na stronie. Innymi słowy, z jakich miejsc w Internecie trafili do nas użytkownicy, którzy następnie odwiedzili nasz sklep stacjonarny.
- Lokalizacja – ta sekcja raportu zawiera informacje, które mówią nam o lokalizacji użytkowników, w chwili odwiedzin naszej strony internetowej. Pozwala to nam sprawdzić, czy informacje na nasz temat są wyszukiwane w domach, a może w pobliżu naszego punktu sprzedaży?
Jak korzystać z Google Store Visits?
Przede wszystkim musimy się liczyć z tym, że usługa nie wymaga jedynie konta w Google Analytics oraz Google Ads, ale także Google Moja Firma. To tam możemy dodać lokalizację swoich punktów sprzedaży stacjonarnej. Warto zaznaczyć, że przynajmniej 90% dodanych przez Ciebie lokalizacji sklepów, musi być zweryfikowana.
Jeśli wszystko nam się udało załatwić, następnie uruchamiamy raport Google Signals, który znajdziemy w Google Analytics, zakładkach Odbiorcy > Różne urządzenia.
Ostatnim krokiem będzie odpowiednia weryfikacja przez nas, czy spełniamy wszystkie wymagania Google. Od czasu gdy usługa jest dostępna w Polsce, nie trzeba zgłaszać się bezpośrednio do Google o możliwość dostępu. Jeśli spełniamy wszystkie wymagania, usługa Google Store Visits powinna być dla nas automatycznie dostępna.
Jeśli nie widzisz sekcji “wizyty w sklepie stacjonarnym” w narzędziach Google, a spełniasz powyższe wymagania, należy skontaktować się z przedstawicielem Google, który pomoże rozwiązać problem.
Podsumowanie
Dla wielu firm odwiedziny w sklepach stacjonarnych przez klientów są kluczowe, ponieważ w innej formie, nie mogą sprzedawać swoich produktów. Jeśli prowadzisz własną stronę internetową, korzystasz z kampanii Google Ads, powinieneś zainteresować się również usługą Google Store Visits. Pomoże Ci to ocenić m.in. wskaźniki zwrotu z inwestycji (ROI, ROAS itp.) dla Twoich kampanii reklamowych, z uwzględnieniem wizyt w stacjonarnych punktach sprzedaży.
Źródło: https://www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/consumer-trends/store-visit-after-online-research-data/
Dodaj komentarz