Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Google Ads / Dostęp do konta Google Ads i udostępnianie go innym


Dostęp do konta Google Ads i udostępnianie go innym



23 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 27 grudnia 2024) 6-8 min. czytania

W momencie, gdy zdecydujemy się na zatrudnienie profesjonalnej agencji reklamowej do prowadzenia kampanii Google Ads dla naszej strony, musimy udostępnić dane do konta. Dzięki takiemu rozwiązaniu cały czas mamy dostęp do naszej kampanii, możemy w razie potrzeby sprawdzać, jakie działania zostały wdrożone i w razie konieczności np. po zakończeniu współpracy cofnąć uprawnienia agencji. Dzięki temu po zakończeniu umowy mamy zapewniony dostęp do konta. Sprawdźmy, w jaki sposób można nadać odpowiednie uprawnienia na poszczególnych poziomach na koncie Google Ads.

Jak nadać odpowiednie uprawnienia?

W sytuacji, gdy chcemy nadać odpowiedni dostęp do konta agencji reklamowej możemy to zrobić na dwa sposoby. Po pierwsze wysłać zaproszenie do administrowania do konkretnego użytkownika. Po drugie możemy wejść do MCK (Moje Centrum Klienta) i tam podpiąć konto do odpowiedniego użytkownika (do tego wymagana jest akceptacja ze strony specjalisty). Ta druga opcja jest bardziej popularna.

Jak udostępnić konto Google Ads?

Najpierw trzeba zalogować się na własnym koniec reklamowym Google Ads. Później w menu na górze wybierz przycisk Narzędzia i kliknąć w zakładkę Konfiguracja, a potem Dostęp do konta. Wyświetli się nam tabela z listą osób, które mają uprowadzenia do zalogowania się na konto. Wybierz ikonę plusa (niebieską). Wyświetli się nam tabela z użytkownikami, którzy mają uprawnienia do zalogowania się na koncie. Trzeba wybrać niebieskie logo plusa i ustawić, do jakich poziomów dany użytkownik będzie miał dostęp. W tym miejscu należy podać adres mailowy użytkownika, któremu chcemy dać uprawnienia do zarządzania kampanią Google Ads. Trzeba pamiętać, że adresy mailowe do konta Google Ads i do konta Google muszą być identyczne. Chcąc dokończyć nadawanie uprawnień trzeba kliknąć w przycisk Wyślij.



Uprawnienie Administratora

Na koncie Google Ads możemy ustawić różne poziomy dostępu dla każdego użytkownika. Jeżeli chcemy, żeby dana osoba miała pełen dostęp do wszystkich funkcji w celu zarządzania kontem musimy jej nadać uprawnienia Administracyjne. Ten tryb umożliwia obsługę kampanii reklamowej, dodawanie osób, które będą mieć dostęp do konta, usuwanie kont menadżerów, a także monitorować aktywność użytkowników. Nadając uprawnienia agencji reklamowej zastanówmy się, czy faktycznie potrzebujemy pomocy w zakresie administracyjnym do obsługi kampanii reklamowej.

Uprawnienia menedżera

Nadając uprawnienia do konta pracownikom agencji SEM, która posiada konto menedżera wystarczy tylko podać identyfikator klienta (indywidualny numer konta) i zaakceptować zaproszenie. Indywidualny numer konta to numer 10-cyfrowy. Możemy do odnaleźć w różnych miejscach. Po pierwsze w rozwijającym się menu, gdy wejdziemy w avatara – Konto Google Ads. Po drugie w menu pomocy, tam na szarym tle znajduje się numer identyfikatora klienta. Po trzecie w głównym poziomym menu w prawej górnej części obok avatara.

Przeczytaj również  Jak napisać dobry tekst reklamowy dla Google Ads?

Bezpieczeństwo danych

Przy udostępnianiu konta Google Ads warto zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo danych. Należy upewnić się, że osoba, której udzielamy dostępu, jest zaufana i dysponuje odpowiednimi umiejętnościami do zarządzania kampanią. Warto również regularnie monitorować aktywność w koncie, aby szybko wykryć ewentualne nieprawidłowości.

Wskazówki dla właścicieli konta

Jako właściciel konta Google Ads, warto regularnie sprawdzać listę użytkowników mających dostęp do konta i regularnie aktualizować uprawnienia. W przypadku zakończenia współpracy z agencją reklamową, nie zapominaj o cofnięciu jej uprawnień, aby uniknąć nieautoryzowanego dostępu do konta.

Wnioski

Udostępnianie konta Google Ads jest częstą praktyką w przypadku współpracy z agencją reklamową. Dzięki temu właściciel strony ma stały dostęp do kampanii reklamowej i może kontrolować jej przebieg. Ważne jest jednak dbanie o bezpieczeństwo danych oraz regularne monitorowanie aktywności w koncie, aby uniknąć niepożądanych sytuacji. Pamiętajmy również o regularnym sprawdzaniu listy użytkowników mających dostęp do konta i aktualizowaniu ich uprawnień.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak udostępnić konto Google Ads innym użytkownikom?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *