Każdy właściciel firmy wie, jak ważna jest wysoka pozycja strony w internetowej wyszukiwarce, która pozwoli na wyprzedzenie konkurencji. Chcąc zadbać o czołowe miejsca w organicznych wynikach wyszukiwania warto zwrócić uwagę na geolokalizację, której zadaniem jest właściwe dostosowanie usług Google do potrzeb internautów. Gromadzone informacje dotyczące lokalizacji mogą przykładowo ułatwić użytkownikom korzystanie z GPS, sprawdzać usługi będące w okolicy, a także zobaczyć o której godzinie są największe korki.
Spis treści:
Geolokalizacja a optymalizacja witryny
Nie każdy wie, że geolokalizacja może się przydać, gdy będziemy chcieli zoptymalizować naszą witrynę. Prowadząc sprzedaż lub oferując swoje usługi na rynku lokalnym warto zadbać o wzmocnienie słów kluczowych zawierających odpowiednią dzielnicę, miasto lub województwo. Jeżeli zależy nam na szybkich efektach warto założyć profil w Google Moja Firma. To darmowe narzędzie pozwala na dodanie krótkiej charakterystyki firmy, danych kontaktowych, adresu, zdjęcia, opinii itd. Google Moja Firma ułatwia użytkownikom znalezienie odpowiedniej firmy, bo pokazuje się im dokładna lokalizacja w Mapach Google.
Co to jest geolokalizacja?
Geolokalizacja to wykorzystanie informacji na temat miejsca przebywania użytkownika do pokazywania mu odpowiednich treści, które będą dla niego przydatne. Przykładowo, jeżeli ktoś wyszukuje w wyszukiwarce Google „naprawa rowerów”, to pokażą mu się firmy znajdujące się niedaleko miejsca, w którym się obecnie znajduje. Lokalizację, której wyszukiwarka wykorzystała do pokazania wyników możemy za każdym razem zweryfikować u dołu strony (np. Południe, Wrocław – Z Twojego adresu IP – Aktualizuj lokalizację). Geolokalizacja działa na zasadzie ustalenia, gdzie znajduje się w danej chwili adres IP lub GPS np. na tablecie, smartfonie, laptopie i innych przenośnych urządzeniach. Połączenie z reguły jest uzyskiwane za pomocą określenia współrzędnych geograficznych lub konkretnego adresu. Funkcją, które jest niezwykle pomocna jest możliwość podania swojego miejsca przebywania innym użytkownikom za pomocą połączenia internetowego np. rodzinie lub przyjaciołom. Geolokalizacja jest również mocno połączona z pozycjonowaniem w organicznych wynikach wyszukiwania oraz w przeróżnych działaniach reklamowych.
W jaki sposób funkcjonuje geolokalizacja?
Firma Google otrzymuje niejako od samych internautów dane dotyczące ich lokalizacji z rożnych usług i urządzeń. Wiele zależy od tego, jakie zostały wybrane ustawienia, bo czasem niektóre programy nie są wcale działać bez dostępu do lokalizacji, a inne aplikacje działają po prostu dokładniej, przez co mogą być bardziej przydatne. Z reguły informacje o adresie pod jakim przebywa użytkownik są sczytywane na na bieżąco. Wykorzystywana jest wówczas lokalizacja urządzenia bądź geolokalizacja adresu IP.
W jaki sposób Google stosuje geolokalizację?
Geolokalizacja stosowana jest do przeróżnych akcji promocyjnych i marketingowych. Użytkownikom wyskakują np. banery reklamowe związane z ich obecną lokalizacją, dzięki temu klienci mogą skorzystać z usług firmy, która znajduje się w bliskiej okolicy. Możemy ustawić reklamy zależnie od naszych upodobań.
Dodaj komentarz