Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Formy dostawy w sklepie internetowym – jak je wybrać?


Formy dostawy w sklepie internetowym – jak je wybrać?



3 lutego 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Z roku na rok Polacy korzystają więcej ze sklepów internetowych. Zakupy bez wychodzenia z domu są szybsze, wygodniejsze i często znacznie tańsze od tradycyjnych. Do zakupów w sklepie internetowym skłania również wygoda w dostawie kupionych produktów. Szybka dostawa bez konieczności wizyty w sklepie stacjonarnym, bez kolejek, to często jeden z głównych czynników decydowania się na zakupy w sieci. Warto zastanowić się nad formą dostawy i wyborem odpowiedniego przewoźnika.

Forma dostawy w sklepie internetowym – zestawienie firm

Najpopularniejszym sposobem dostawy jest przesyłka kurierska dostarczana do domu lub do pracy, na drugim miejscu wybieramy odbiór paczki w paczkomacie. Na kolejnych pozycjach znalazły się: dostarczenie przesyłki do domu Pocztą Polską, darmowy transport do domu z możliwością zwrotu, pozostawienie paczki w kiosku lub innym punkcie partnerskim tzw. „Paczka w Ruchu”, odbiór paczki na Poczcie, oddziale firmy, na stacji benzynowej i odbiór zakupów w metrze lub na dworcu.

Jeśli mamy taką możliwość warto proponować kilka rodzajów przesyłek. Upodobania w tym temacie są różne, okazuje się, że osoby powyżej 50 roku życia częściej decydują się na dostawę kurierem, natomiast najmłodsi konsumenci chętniej decydują się na odbiór przesyłki z paczkomatu. Według statystyki kobiety chętniej zamawiają paczkę do domu Pocztą Polską lub stawiają na odbiór osobisty. Mężczyźni natomiast wolą odebrać paczkę w paczkomacie lub zamówić przesyłkę kurierską. Jeśli śledzimy trendy możemy wybrać najlepsze sposoby dostawy dla naszych klientów.

Przeczytaj również  Strony Internetowe Wrocław [Cennik]

Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Równie istotna, jak koszt samego produktu, jest cena za dostawę. Na decyzje zakupowe wpływa jeszcze szybki czas wysyłki zamówionych produktów i możliwość wyboru różnych form przesyłki. Należy podkreślić, że najchętniej wybieraną firmą kurierską jest DPD, później DHL i na trzecim miejscu znalazł się In-Post.

Formy dostawy:

Przesyłka kurierska – możemy przesłać tak naprawdę wszystko, niezależnie od wielkości, wagi i rodzaju. Wszystkie większe firmy proponują zintegrowany z naszym sklepem system do zlecania wysyłki. Umożliwia to szybsze nadanie, transport i dostarczanie paczki z możliwością śledzenia zamówienia online. Plusem jest możliwość negocjacji cen.

Przeczytaj również  Jak reklamować firmę w Internecie? [Reklama Firmy]

Paczkomat – znajduje się już nie tylko w dużych miastach, ale również w mniejszych miejscowościach. To klient decyduje, o której godzinie ma czas na odebranie paczki, dlatego ta forma wysyłki ma coraz więcej zwolenników. Trzeba tylko pamiętać, że do paczkomatu możemy wysłać małe i średnie paczki, artykuły wielkogabarytowe nie zmieszczą się skrytce.

Odbiór osobisty – często wolimy sami odebrać paczkę i od razu za nią zapłacić. Najczęściej taki wariant sprawdza się w dużych miastach, gdzie przy okazji innych sprawunków odbieramy przesyłkę np. w galerii handlowej.

Poczta Polska – ma bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturę i oddziały nawet w małych miejscowościach, cieszy się dużym zaufaniem. Możemy wysyłać standardowe przesyłki, ale także skorzystać z usług kurierskich Pocztexu i zautomatyzować proces wysyłki nawet większych paczek.

Paczka w Ruchu – mamy już 4000 kiosków i sklepów, w których możemy odebrać paczkę. To usługa dostępna w dużych i małych miejscowościach. Niestety czas oczekiwania na przesyłkę wynosi do ok. 5 dni.

Transfer ze strony – po zaksięgowaniu pieniędzy na koncie możemy od razu przesłać klientowi produkt, np. bilety do teatru, na koncert, audiobooki, vouchery na usługi itd.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jakie formy dostawy oferować w sklepie internetowym?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *