Skąd się biorą negatywne opinie o firmie w Google Maps?
Prowadząc działalność gospodarczą pewnie nie raz spotkaliśmy się z niesłusznie wystawionymi negatywnymi opiniami o firmie. Takie sytuacje niestety zdarzają się bardzo często, a niestety wiele osób właśnie na podstawie opinii w Google Maps decyduje się na wybór sklepu lub firmy. Potencjalni klienci raczej nie skorzystają z naszych usług, jeśli nie zadbamy o dobre oponie. Skąd się zatem biorą negatywne wpisy? Czasami to nieetyczne działania konkurencyjnych firma niekiedy to prawdziwy niezadowolony klient, który nie zawsze ma podstawy, żeby wystawić tego rodzaju ocenę. Nie zmienia to faktu, że takie wpis trudno usunąć, bo algorytm Google nie umie jeszcze odróżnić prawdziwych opinii od tych napisanych tylko po to, żeby nam zaszkodzić.
Spis treści:
W jaki sposób można pousuwać nieprzychylne oceny w Google Maps?
Możemy to zrobić dwoma metodami. Po pierwsze przesłać prośbę o usunięcie negatywnej oceny w panelu administracyjnym w Google Maps. Drugim sposobem jest kontakt z Google za pomocą Facebooka, Twittera lun forum pomocy z prośbą o usunięcie negatywnych ocen.
1. Usunięcie przez panel administracyjny Google Maps
Przesyłając prośbę o usunięcie negatywnego wpisu w panelu Google Maps nie liczmy na wiele. Opinia zostanie tylko wtedy skasowana, jeśli osoba wystawiająca poza gwiazdką zamieściła również niezgodny z regulaminem wpis. Komentarz musi zawierać niecenzuralne słownictwo, odnośnik do innej strony, wzywać do agresywnych zachowań lub znieważać inną osobę. Jeśli chociaż jeden z wymogów nie jest spełniony, nie mamy co liczyć na usunięcie komentarza. Pracownicy Google nie przychylą się do naszej prośby i jako powód podadzą, że komentarz nie złamał regulaminu, a nam chodzi wyłącznie o usunięcie słabej oceny.
W jaki sposób zgłosić nieprzychylny wpis w Google Maps?
Musimy wejść na nasz profil do zarządzania profilem i tam po przejściu na naszą firmę, trzeba odszukać sekcję Opinie. Po rozwinięciu tej zakładki, każda z osób posiadających uprawnienie do zarządzania profilem może wysłać prośbę o usunięcie komentarza z uwagi na nieodpowiednią treść. Teraz trzeba podać imię, nazwisko, adres mailowy oraz uargumentować, dlaczego chcemy usunąć opinię i podać rodzaj naruszenia: komentarz zawiera reklamę, nie dotyczy mojej firmy lub produktów, doszło do konfliktu interesów, opinia propaguje treści obraźliwe, kłamliwe lub zawierające przemoc. Odpowiedź otrzymamy drogą mailową.
2. Kontakt z pracownikami Google
Kolejnym wyjściem z sytuacji, jest skontaktowanie się z odpowiednimi osobami pracującymi w Google za pomocą social media lub forum. Musimy podać wszystkie niezbędne informacje i koniecznie należy uargumentować swoją prośbę. Tak jak w powyższym przypadku wyłącznie naruszenie regulaminu spowoduje usunięcie negatywnego komentarza.
Sztucznie tworzone negatywne opinie
W sytuacji, gdy nasza firma w jednym czasie otrzyma dużo negatywnych komentarzy zachodzi podejrzenie, że zostały one wystawione sztucznie. Tego typu automatyczne zabiegi nie są akceptowane przez Google, dlatego w trakcie pisania prośby u skasowanie tych wpisów, dobrze jest podać, że taka sytuacja miała miejsce. Zachodzi także prawdopodobieństwo, że konto z którego wystawiono nam opinię, już wcześniej przeprowadzało takie działania, dlatego warto to sprawdzić.
Dodaj komentarz