Jak już wiemy, remarketing to sposób na dotarcie ze swoimi materiałami reklamowymi do osób, które już odwiedziły np. Twój sklep internetowy, ale nie zdecydowały się na zakup. Jest to bardzo skuteczna forma promocji, która jest wykorzystywana na szeroką skalę przez przeróżne firmy, organizację na całym świecie. Jednak, aby Twoje materiały remarketingowe były jeszcze bardziej skuteczne, stworzono dynamiczny remarketing.
Spis treści:
Czym jest dynamiczny remarketing?
Remarketing dynamiczny to jedna z dostępnych opcji remarketingu, która funkcjonuje w systemach reklamowych m.in. Google Ads. Można się także spotkać z nazwą “reklamy dynamiczne”, a ich działanie jest zbliżone do działań z zakresu klasycznego remarketingu. Różnica polega na tym, że przekaz reklamowy jest dostosowany do konkretnego odbiorcy.
Dzięki temu odbiorcy, którzy np. oglądali konkretne produkty z naszej oferty, będą otrzymywali banery remarketingowe dotyczące dokładnie tych produktów. Taki model remarketingu uznaje się za szczególnie skuteczny, gdy chcemy np. zminimalizować procent porzuconych koszyków z zamówieniami w sklepie e-commerce.
Dynamiczny remarketing na Facebooku
Warto zaznaczyć, że chociaż Google Ads to najpopularniejsze miejsce na reklamę w Internecie, to inne systemy reklamowe również posiadają funkcję dynamicznego remarketingu. Jednym z nich jest system Facebook Ads. W popularnym medium społecznościowym, remarketing jest możliwy przede wszystkim dzięki specjalnemu narzędziu – Piksel.
Umożliwia on dotarcie do użytkowników, którzy byli już na naszej stronie. Aby jednak zmaksymalizować jego skuteczność z zakresu rejestrowania np. wejść na strony produktowe, dokonywania zakupów określonych produktów, powinniśmy umożliwić dostęp Pikselowi do jak największej liczby danych, a w tym m.in. identyfikatorów produktów, cen, opisów, nazw itp. Dzięki temu, będziemy mogli np. efektywnie wykorzystać tzw. materiały błyskawiczne.
Dynamiczny remarketing Google Ads
Przede wszystkim należy pamiętać, że aby dynamiczny remarketing w Google Ads był możliwy, musimy przede wszystkim posiadać listy remarketingowe oraz wdrożyć tag remarketingowy na naszej stronie internetowej. O tym jak to zrobić pisaliśmy niedawno na naszym blogu, przy okazji wyjaśniania zagadnienia związanego z automatycznymi listami remarketingowymi.
Kolejnym krokiem, będzie przygotowanie specjalnego pliku z produktami sklepu internetowego, które chcemy reklamować. Warto zaznaczyć, że w przypadku remarketingu dynamicznego najlepiej jeśli byłyby to wszystkie produkty naszego e-sklepu. To właśnie z tego pliku Google Ads będzie czerpał informacje na potrzeby reklam displayowych, a zatem takich, które zawierają m.in. cenę produktu, zdjęcie itp.
Dlaczego warto wykorzystać dynamiczny remarketing?
Wiemy już czym jest dynamiczny remarketing oraz znamy przykładowe miejsca jego występowania. Dlatego powinniśmy się zastanowić, dlaczego warto wykorzystać tę konkretną odmianę remarketingu, skoro dotychczasowe działania były satysfakcjonujące:
- Personalizacja – remarketing dynamiczny można powiedzieć, że personalizuje przekaz reklamowy, względem konkretnego użytkownika. Znając ogromną rolę personalizacji w działaniach marketingowych w ogóle, jest to zaleta, której nie można przeoczyć.
- Automatyzacja – przede wszystkim w przypadku standardowego remarketingu, musimy się liczyć z tym, że wiele elementów musimy ustawiać ręcznie np. to co, kiedy i gdzie będzie wyświetlane użytkownikom. W przypadku remarketingu dynamicznego, jedyne co musimy zrobić, to dostarczyć informacje konkretnemu systemowi (np. Google Ads), dotyczące naszych produktów oraz użytkowników, którzy wykonali określone czynności na naszej stronie internetowej.
- Optymalizacja – w przypadku dynamicznego remarketingu na Google Ads, system przewiduje najbardziej korzystne formy reklamowe pod kątem konkretnego użytkownika. Ponadto system będzie uwzględniał także to, w jakim miejscu ma zostać wyświetlona reklama i dopasuje ją do platformy, na której znajduje się użytkownik.
Podsumowanie
Dynamiczny remarketing to specjalny rodzaj standardowego remarketingu, który odznacza się m.in. swoistą personalizacją przekazu reklamowego. Jest to bardzo dobry sposób na zmniejszenie procentu porzuconych koszyków w sklepie internetowym itp. Dzięki systemom reklamowym, użytkownicy otrzymują reklamy tylko tych produktów, którymi byli zainteresowani np. posiadali je w swoim koszyku itp. Warto pamiętać, że Google Ads, to nie jedyny system reklamowy, który oferuje dynamiczny remarketingu, a możemy go spotkać np. na Facebooku.
Dodaj komentarz