Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Co to jest autorytet domeny? Jak zwiększyć Domain Authority (DA)?


Co to jest autorytet domeny? Jak zwiększyć Domain Authority (DA)?



23 listopada 2021 (Zaktualizowano: 23 września 2024) 6-8 min. czytania

Na pozycjonowanie stron internetowych wpływa bardzo wiele czynników, które często mogą się zmieniać. Czasem ciężko w tym wszystkim się połapać. Istnieją pewne rozwiązania w branży SEO, które pomagają nam to wszystko lepiej zrozumieć. Przykładem może być wskaźnik nazywany domain authority, czyli autorytet domeny. Im wyższy autorytet domeny naszej strony, tym lepiej. Jednak przyjrzyjmy się wszystkiemu po kolei.

Czym jest domain authority?

Domain Authority jest tak naprawdę dość popularnym parametrem w branży SEO. Został opracowany przez firmę MOZ i często porównuje się go do page ranku, który stworzył Google. W najprostszym ujęciu, autorytet domeny mówi nam o tym, jaką szansę ma witryna internetowa na miejsce na pierwszej stronie w organicznych wynikach wyszukiwania.

Domain authority analizuje naszą domenę na podstawie wielu czynników i wskazuje wynik w skali od 0 do 100 – im wyższy wynik, tym lepiej dla nas. Firma Ahrefs wykorzystuje bliźniaczo podobny wariant, nazywany “Domain Rating”.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Autorytet domeny, a pozycjonowanie stron internetowych

Oficjalnie Google nie wykorzystuje domain authority przy ustalaniu pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Jednak w badaniach firmy Ahrefs wykazano, że wysoki autorytet naszej domeny, ma pewne odzwierciedlenie w pozycjach stron internetowych w wynikach wyszukiwania.. 

W wyniku tych samych badań stwierdzono, że warto porównywać autorytet własnej domeny do domain authority konkurencyjnych firm. Może to realnie wpłynąć na nasze działania z zakresu SEO, a tym samym będziemy mogli lepiej zaplanować naszą strategię.

Przeczytaj również  Jak korzystać z Google Trends? Szukaj inspiracji

Jak wylicza się Domain Authority?

Wszystkie czynniki, które są analizowane podczas badania autorytetu domeny mają określone wartości. To wpływa na ogólny osiągnięty przez naszą witrynę wynik. Domain Authority możemy sprawdzić przy pomocy m.in. wspomnianych już dwóch firm:

  • MOZ – wystarczy wejść na stronę firmy, założyć konto, a następnie przejść do zakładki domain-analysis i wpisać nazwę naszej domeny, a następnie kliknąć przycisk “Analyze domain”.
  • Ahrefs – na stronie ahrefs musimy wejść w bezpłatne narzędzia SEO, a następnie wybrać Website “Authority” Checker. Wprowadzamy nazwę domeny lub adres URL i zatwierdzamy pomarańczowym przyciskiem. Pamiętaj jednak, że w tym przypadku obliczysz “Domain Rating”. Jest on bardzo podobny do omawianego Domain Authority, jednak nie jest identyczny.

Co wpływa na Domain Authority?

Badanie Domain Authority nie zajmie nam dużo czasu, a możemy znaleźć ewentualną przyczynę np. spadku ruchu na naszej stronie internetowej. Badanie Domain Authority uwzględnia 40 zmiennych, w których wyróżnia się przede wszystkim:

  • Link building – przede wszystkim jakość i ilość liczby linków przychodzących. Nie bez znaczenia pozostaje także ich trafność. Jest to jeden z najważniejszych wskaźników autorytetu domeny. Czyli jeśli chcemy mieć wysoki DA, musimy zadbać o odpowiednią wartość linków.
  • Content – treści dostępne na naszej witrynie mają ogromną moc. Przede wszystkim w znaczny sposób pomagają nam pozycjonować stronę internetową. Nie powinien dziwić więc fakt, że w przypadku Domain Authority, content również jest bardzo ważny. Przede wszystkim, powinien być dobrej jakości, czyli atrakcyjny dla użytkowników.
  • Ogólne SEO witryny – tutaj ogromna liczba zmiennych. Atrybuty ALT, nagłówki, metadane, prędkość ładowania strony i wiele, wiele więcej. Jeśli chcemy mieć wysokie DA, musimy mieć odpowiednio zoptymalizowaną stronę pod kątem SEO.
Przeczytaj również  Optymalizacja plików PDF pod SEO

Jak zwiększyć autorytet domeny?

Jeśli dopiero zaczynacie działać ze swoją stroną internetową lub nie wiedzieliście zbyt wiele o pozycjonowaniu, prawdopodobnie wasze DA będzie na niskim poziomie. Wiedząc co wpływa na Domain Authority, pośrednio wiecie już także, jak zwiększyć ten wskaźnik dla swojej strony. Warto jednak wyraźnie to zaznaczyć:

  • Optymalizacja SEO – jest to podstawowy krok do zwiększenia autorytetu domeny. Najprościej będzie jeśli zdecydujesz się po prostu na dostępny np. na naszej stronie darmowy audyt SEO. Pokaże Ci on, które elementy Twojej strony internetowej można podkręcić, by osiągać wyższe pozycję w wynikach wyszukiwania. Tym samym polepszysz swoje DA.
  • Link building – masz na to w dużej mierze największy wpływ. Musisz skupić się na wartościowych linkach zewnętrznych. Takich, które będą przekazywały siłę innych domen, do Twojej. W tym celu najlepiej jest rozpocząć od odpowiedniej jakości contentu, który naprawdę Ci w tym pomoże. Ponadto staraj się linkować wewnętrznie – pamiętaj jednak, aby we wszystkim mieć umiar.

Podsumowanie

Domain Authority to swego rodzaju wyznacznik mówiący o naszych szansach, jakie posiadamy na osiągnięcie pozycji na pierwszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania. Chociaż Google nie bierze pod uwagę DA przy ustalaniu pozycji stron, to w środowisku SEO odnaleziono pewne relację pomiędzy autorytetem domeny, a pozycjami w wynikach wyszukiwania. To wszystko sprawia, że warto zainteresować się tym wskaźnikiem jeśli posiadamy własną stronę internetową.

Źródło: https://ahrefs.com/pl/website-authority-checker


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co to jest autorytet domeny? Jak zwiększyć Domain Authority (DA)?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *