Obecnie wiele firm stawia na marketing internetowy, który jest niezwykle skuteczny. Mogą skorzystać z niego firmy, które oferują swoje usługi i produkty w internecie, ale również te których działalność prowadzona jest wyłącznie stacjonarnie. Jednym z zagadnień, o którym można coraz częściej usłyszeć jest Digital Marketing. Sprawdźmy zatem, czym dokładnie jest i w jaki sposób można go skutecznie wykorzystać w naszej firmie.
Spis treści:
Co to jest Digital Marketing?
Digital Marketing inaczej zwany marketingiem internetowym lub marketingiem online odnosi się tak naprawdę do wszystkich sposobów reklamy i kanałów dotarcia do potencjalnego odbiorcy w internecie. Mowa tutaj o reklamie na smartfonach, laptopach czy tabletach. Do Digital Marketingu możemy zaliczyć m.in. promocję firmy w aplikacjach mobilnych, przesyłanie reklamy z wykorzystaniem poczty mailowej, promowanie darmowe i płatne w serwisach społecznościowych za pomocą e-mail marketingu, tworzenie kampanii Google Ads oraz pozycjonowanie strony internetowej w naturalnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
Jakie są zalety Digital Marketingu?
Nie od dziś wiadomo, że najskuteczniejszym sposobem dotarcia do nowych klientów i przypomnieniem się obecnym jest internet. Jeśli nie można nas znaleźć w sieci, to tak, jakby nas wcale nie było. Potencjalni klienci chcą sprawdzić naszą ofertę, opinie, mapkę dojazdu, porównać nasze produkty. Inną ważną kwestią jest szansa stałego monitoringu naszych działań reklamowych, możemy kontrolować, czy ponoszone wydatki na reklamę przynoszą oczekiwane efekty, a co jeszcze można poprawić. Warto podkreślić, że Digital Marketing jest tańszy od niektórych tradycyjnych metod promocji np. prowadzenie i promowanie konta w social mediach lub korzystanie z copywritera w celu tworzenia treści na bloga firmowego. Bardzo ważne jest również adresowane działań reklamowych do określonej grupy docelowej, dzięki czemu możemy przygotować reklamę pod konkretne osoby z uwzględnieniem ich potrzeb i zainteresowań, co przełoży się na wyższą skuteczność naszych działań i uzyskanie lepszej konwersji. Digital Marketing umożliwia także odpowiednie skalowanie.
Główne elementy Digital Marketingu
Pozycjonowanie
Pozycjonowanie jest najważniejszą koncepcją Digital Marketingu, jego celem jest zdobycie czołowych miejsc w naturalnych wynikach w wyszukiwarce Google na wybrane branżowe słowa kluczowe. Jeśli chcemy osiągać zamierzone efekty musimy pamiętać o doborze właściwych fraz, tworzeniu unikalnego i użytecznego contentu, optymalizacji witryny internetowej oraz sprawdzeniu profilu linkowego i zdobywaniu wartościowych linków zewnętrznych.
Kampania Google Ads
Google Ads to płatne kampanie reklamowe w Google, dzięki którym nasza witryna znajduje się na wysokich pozycjach. Zaletą tej formy reklamy jest płatność tylko za kliknięcie, a nie wyświetlanie, czyli opłaty są pobierane dopiero wtedy, gdy użytkownik przechodzi na naszą witrynę. Innym rodzajem Google Ads jest promocja w sieci wyszukiwania np. na Gmailu, w YouTube, w witrynach partnerskich pod postacią baneru, krótkiego filmu wideo lub tekstu.
Dodaj komentarz