Statystyka to generalnie nauką, której przedmiotem badań są metody pozyskiwania, prezentacji oraz analizy danych opisujących różnego rodzaju zjawiska, a w tym także te masowe. Znaczną część statystyki zajmuje obserwacja otoczenia oraz eksperymenty w celach potwierdzających określoną teorię. Natomiast statystyki, najprościej można rozumieć jako dane przedstawione w przeróżnej formie, których interpretacja, pozwala pozyskiwać przeróżne informacje. Istnieją przeróżne statystyki, a jednym z ich rodzajów są statystyki internetowe.
Czym są statystyki internetowe?
Do statystyk internetowych zalicza się różnego rodzaju dane, które można pozyskać w internecie. Można w ten sposób wyróżnić, chociażby dane z social mediów, które mówią o zasięgu postów, ilości interakcji użytkowników itp. Podobnie sprawa wygląda w przypadku statystyk dotyczących stron internetowych, kampanii reklamowych itp.
Co więcej, stałe kontrolowanie, monitorowanie oraz interpretowanie różnego rodzaju statystyk jest kluczowe w branży internetowej. Pozwala to na kontrolowanie wydatków na reklamę, śledzenie postępów pozycjonowania stron, a także zauważenie realnych postępów itp.
Skąd pozyskiwać statystyki internetowe?
Podstawowym źródeł statystyk internetowych w przypadku stron www jest Google Analytics oraz Google Search Console. Są to darmowe narzędzia, które potrafią przekazać ogromną liczbę interesujących informacji nie tylko na temat samej strony, ale także użytkowników, a zatem naszych odbiorców.
Co więcej, istnieją ogromne narzędzia tzw. “kombajny funkcjonalności”, które są źródłem mnóstwa danych statystycznych, mogą wskazywać niedociągnięcia lub nieprawidłowości itp. Liczba różnego rodzaju dostępnych narzędzi (także za darmo) pokazuje, że statystyki są bardzo ważną częścią działalności internetowej i warto o tym pamiętać.