Dostosowanie stawek to najprościej mówiąc kontrolowanie stawek w kampaniach systemów reklamowych, takich jak np. Google Ads. Za sprawą dostosowania stawek możesz procentowo obniżać lub zwiększać własne stawki w zależności od różnego rodzaju czynników. Oczywiście dostosowujesz stawki do swoich preferencji. W jaki sposób?
Dostosowanie stawek względem różnych parametrów
W zależności od Twoich potrzeb możesz dostosować stawki w swoich kampaniach reklamowych. W zależności od przeprowadzanej kampanii, może być dla Ciebie ważniejsze, aby Twoje reklamy pojawiały się np. na urządzeniach mobilnych.
Dzięki dostosowaniu stawek posiadasz większą kontrolę nad swoim budżetem reklamowym i możesz zmaksymalizować zyski z kampanii. Co może uwzględniać dostosowanie stawek?
- Urządzenia – np. dla urządzeń mobilnych, komputerów stacjonarnych,
- Odbiorców – czyli innymi słowy grupa docelowa (płeć, wiek itp.),
- Lokalizacja – ustalanie stawek dla krajów, regionów, miast itp.,
- Listy remarketingowe,
- Harmonogram reklam.
Działanie dostosowania stawek
Dostosowanie stawek najlepiej przedstawić na konkretnym przykładzie. Możesz zwiększyć lub zmniejszyć stawki dla konkretnych parametrów, dzięki czemu masz szansę na lepszą efektywność działań reklamowych. Jeśli Twoje reklamy przynoszą największe zyski np. we Wrocławiu, możesz zwiększyć stawkę CPC dla materiałów wyświetlanych użytkownikom w tym mieście o 20%.
Dzięki temu więcej użytkowników z Wrocławia, będzie miało szansę na wyświetlenie Twojej reklamy. Jeśli dotychczas stawka wynosiła 2 zł., zwiększając ją o 20% będzie wynosiła 2,40 zł.