Interakcje to określenie na działania użytkowników, które stosuje się głównie w odniesieniu do reklamy internetowej. W zależności od różnego rodzaju ustawień kampanii, jej formatu, można mówić o różnych interakcjach. Jej szczególną odmianą jest konwersja, będąc najważniejszą interakcją użytkownika np. z daną reklamą, która jest wyjątkowo cenna z perspektywy reklamodawcy. To właśnie najczęściej procent uzyskanej konwersji, będzie decydował o sukcesie danej kampanii reklamowej, czy też jej niepowodzeniu.
Jakie są rodzaje interakcji?
W zależności od rodzaju reklamy, użytkownicy mogą nawiązywać z przekazem różne, inne interakcje. Nie w każdym formacie reklamowym będą możliwe te same działania od strony użytkowników. W ten sposób, można wyróżnić charakterystyczne interakcje, dla poszczególnych typów formatów reklamowych:
- Reklama produktów – przejrzenie wszystkich reklamowanych pozycji,
- Reklama w sieci wyszukiwania – kliknięcie w reklamę,
- Reklama wideo – interakcją w tym przypadku będą obejrzenia.
Jest to jedynie kilka przykładów interakcji, które pokazują to, jak różne są to działania użytkowników. W gruncie rzeczy, interakcją można nazwać wszystkie możliwe do wykonania działania przez użytkownika w zetknięciu z reklamą.
Jakie informacje przekazują interakcję użytkowników?
Interakcje z reklamą to jeden z najlepszych sposobów na pomiar skuteczności kampanii reklamowych. Jeśli np. zdecydowałeś się na reklamę wideo, posiada ona dużą liczbę wyświetleń, jednak niski wskaźnik oglądalności (w całości, części itp.) oznacza to, że nie zdążyła ona zainteresować użytkowników w odpowiednim stopniu w początkowej fazie. Można wtedy poddać ją modyfikacji, aby mogła ona spełniać swoje założenia itp.