Wynik jakości, z języka angielskiego quality score, jest informacją dla reklamodawcy na temat tego, w jakim stopniu reklama i ustawiona dla niej strona docelowa jest dopasowana względem wybranych słów kluczowych. Wynik jakości jest wyrażany w skali od 1 do 10, gdzie im wyższa wartość, tym lepiej dopasowana reklama i strona docelowa.
Spis treści:
Na jakiej podstawie określa się wynik jakości?
Wynik jakości jest obliczany na podstawie 3 czynników, które dotyczą danej kampanii reklamowej:
- Trafność reklamy – jest to właśnie stopień dopasowania komunikatu reklamowego do ustawionego słowa kluczowego dla kampanii.
- Jakość strony docelowej – jest ona obliczana na podstawie dopasowania strony i jej treści, do słów kluczowych stosowanych przez użytkowników. System bierze pod uwagę intuicyjność nawigacji po stronie.
- Przewidywany CTR – jest on określany na zasadzie prawdopodobieństwa i mówi o tym, jakie są szanse na to, aby użytkownik zdecydował się kliknąć w reklamę.
Jak można sprawdzić wynik jakości w Google Ads?
Quality Score wraz ze swoimi trzema częściami składowymi jest dostępny w Google Ads z poziomu systemu i wszystkie wartości są obliczane automatycznie. Są one dostępne w zakładce “Słowa kluczowe” i każda wartość jest podawana w osobnej kolumnie.
Może być tak, że nie będą one dostępne w pierwszym widoku. Wtedy należy wybrać opcję “modyfikuj” i wybrać te części wyniku jakości, które chcemy widzieć z poziomu tabeli.