Wizytówka Google to tak naprawdę profil firmy w Google. Jest ona związana z usługą Google Moja Firma, a to powoduje, że wizytówka jest dostępna nie tylko w wyszukiwarce, jak i w mapach Google. Wizytówka pozwala przekazać użytkownikom najbardziej istotne i podstawowe informacje w szybki i wygodny sposób. Wizytówka Google zawiera przede wszystkim nazwę firmy, adres, dane kontaktowe, godziny pracy firmy, opinie klientów, a także jest możliwość dodania oferty, zdjęć itp.
Jak założyć wizytówkę Google?
Wizytówkę Google warto założyć przede wszystkim pod kątem pozycjonowania lokalnego, jednak korzyści z jej posiadania nie są jedynie na tym polu. Coraz więcej osób przed wyjściem z domu, szuka po prostu różnego rodzaju lokali, sklepów, biur, właśnie za pośrednictwem Google. To szansa, aby do nich dotrzeć. W jaki sposób można zatem założyć wizytówkę Google Moja Firma?
- Założenie konta Google – jest to podstawowa czynność. Jednak warto założyć konto dla samej firmy, a najlepiej we własnej domenie.
- Uzupełnienie danych firmy – nazwa, adres, dane kontaktowe – system na nowym koncie przeprowadzi wszystko krok po kroku.
- Weryfikacja Google – Google weryfikuje czy wskazana przez użytkownika firma jest prawidłowa. Robi to poprzez wysłanie listu z kodem weryfikacyjnym na wskazany adres firmy.
Jakie funkcje posiada wizytówka Google?
Wizytówka Google poza oczywistą funkcją wizerunkową, jest przydatna także ze względu na promocję firmy. Z punktu widzenia użytkownika, ważne jest to, że z poziomu Google Maps może on np. jednym przyciskiem zadzwonić na podany w wizytówce numer telefonu lub ustawić nawigację pod wskazany adres w Google Maps. Znacznie ułatwia to możliwe dotarcie odbiorcy do stacjonarnego punktu sprzedaży, Twojego biura itp.