URL Rating w skrócie UR to parametr Ahrefs, który informuje o jakości profilu linków dla wskazanego przez użytkownika w narzędziu adresu URL. Co ciekawe, w swojej ocenie uwzględnia on zarówno linkowanie zewnętrzne jak i wewnętrzne, a swoje zastosowanie odnajduje nie dla całych witryn, stron głównych, czy domen. Ocenić można każdą podstronę danego serwisu. Jest to możliwe, ponieważ UR jest analizowany dla dowolnego wskazanego w narzędziu adresu URL.
Jak rozumieć wskaźnik URL Rating?
Parametr Ahrefs jest obliczany w skali od 1 do 100, gdzie im wyższa ocena, tym lepszy jakościowo profil linków. Autorzy wskaźnika utrzymują, że został on stworzony i jest aktualizowany zgodnie z czynnikami rankingowymi Google.
Oznacza to, że jest on możliwie bardzo dokładny i pozwala faktycznie oceniać wpływ profilu linków danej strony na jej pozycje w wynikach wyszukiwania – im niższy UR, tym słabsze jest jego znaczenie w rankingu Google danej strony.
URL Rating i Domain Rating – różnice
URL Rating w narzędziu Ahrefs jest podawany w parze z drugim parametrem – DR (Domain Rating). Jest to również opracowany przez Ahrefs wskaźnik, który pomaga ocenić profil linków, jednak odnosi się on do całej domeny. Jest on odpowiednikiem wskaźnika innych twórców – Domain Authority.
Oznacza to, że nawet jeśli w obrębie jednej witryny, przeanalizujemy dwie różne jej podstrony, to wskaźnik UR może się różnić, natomiast DR będzie taki sam w obu przypadkach, ponieważ jest on obliczany na potrzeby domeny, nie zaś konkretnych adresów URL.