Trust Rank to jeden z algorytmów Google i został stworzony jako uzupełnienie innego algorytmu – Page Rank. Jego zadaniem jest ocenianie stron internetowych pod kątem jakości treści. Algorytm analizuje treści na stronach, ale także wszelkiego rodzaju linki. Co więcej, potrafi sprawdzać to, czy znajdujące się na konkretnej stronie treści odnoszą się do zapytań użytkowników. Innymi słowy, czy są one dla nich pożyteczne. Za sprawą Trust Rank, Google weryfikuje to, czy content na stronie jest spamem, czy też unikatową, wartościową i merytoryczną treścią dla użytkowników.
Co wpływa na Trust Rank strony?
Trust Rank jest ważny z punktu widzenia pozycjonowania stron internetowych i może realnie wspomóc lub osłabić ten proces. To właśnie powoduje, że naprawdę warto pozyskiwać linki ze stron o wysokim TR, ponieważ będzie to samo wpływało na TR Twojej strony. Z tego powodu warto przyjrzeć się temu, co wpływa na Trust Rank:
- Historia strony,
- Treść na stronie,
- Linki wychodzące oraz przychodzące,
- Certyfikat SSL,
- Aktualizowanie strony.
Jak można sprawdzić Trust Rank strony?
W internecie nie brakuje różnego rodzaju narzędzi, które umożliwiają sprawdzenie Trust Ranku. Jednak warto pamiętać o tym, że brakuje oficjalnych informacji na temat tego, co dokładnie algorytm uwzględnia w swojej ocenie. Zatem wszelkiego rodzaju informacje pozyskiwane z narzędzi są jedynie przybliżone, a nie dokładnie takie, jak widzi to Google.
Jednym z popularnych narzędzi, które wykorzystuje się do mierzenia Trust Rank jest m.in. narzędzie MOZ, a także Trust Rank Checker.