Trust Flow to wskaźnik, który określa wiarygodność domeny. Opiera się on o analizę profilu domen, które odsyłają do danej witryny. Wynika to z tego, że Trust Flow jest określany dla konkretnych witryn. Trust Flow wychodzi z założenia, że na podstawie jakości domen, które kierują do konkretnej witryny, można określić jej wiarygodność, a tym samym, także jej jakość. Trust Flow to wskaźnik, który został opracowany przez Majestic, razem z drugim wskaźnikiem Citation Flow.
Jak liczony jest Trust Flow?
Trust Flow obliczany jest przez algorytm Majestic i jest wyrażany w skali od 1 do 100. Tak jak w większości przypadków różnego rodzaju wskaźników, im wyższy Trust Flow posiada dana witryna, tym jest on korzystniejszy. Oznacza to także, że profil linków danej witryny jest mocniejszy, bardziej wiarygodny m.in. dla algorytmu wyszukiwarki, a tym samym jest pożyteczny z punktu widzenia SEO.
Jak można zwiększyć wskaźnik Trust Flow własnej witryny?
Generalnie nie ma jednego sposobu na zwiększenie wskaźnika Trust Flow, ponieważ różne są profile linków witryn internetowych. Zatem to, jakie działania zostaną podjęte, musi być poprzedzone rzetelną analizą profilu linków. W zależności od sytuacji, następnie należy podjąć odpowiednie działania. Można zadbać m.in. o:
- Odpowiedni stopień dywersyfikacji linków dofollow oraz nofollow. Chociaż te drugie teoretycznie nie przekazują mocy SEO, to utrzymywanie ich liczby na rozsądnym poziomie wskazuje wyszukiwarce, że witryna posiada naturalny profil linków.
- Warto zadbać o to, aby zdobywać linki zwrotne ze stron, które posiadają wyższy wskaźnik Trust Flow, od własnej witryny. Analogiczna sytuacja występują np. w przypadku DA (Domain Authority).
- Linki osadzane w anchorach, również powinny być odpowiednio zróżnicowane pod wszelkimi względami, np. w postaci różnych odmian słów kluczowych itp.