Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Definicje / Co to jest Śr. CPC (średni koszt kliknięcia)?


Co to jest Śr. CPC (średni koszt kliknięcia) - Definicja


Śr. CPC to po prostu średni koszt kliknięcia. Jest to średnia kwota, którą reklamodawca np. w Google Ads, płaci za każde kliknięcie jego reklamy przez użytkownika. Istotne jest to, że Śr. CPC obliczany jest na podstawie danych rzeczywistych, nie zaś przewidywanych lub szacowanych, jak np. w przypadku maksymalnego kosztu kliknięcia – maks. CPC, czyli najwyższej kwoty jaką reklamodawca zgadza się zapłacić za jedno kliknięcie.

Jak można oszacować śr. CPC dla kampanii reklamowej?

Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej w Google Ads, istotne może być dla nas to, jaki będzie uśredniony koszt kliknięcia, przynajmniej w ramach wartości szacunkowych. Pomoże to nam także oszacować opłacalność kampanii itp.

Oszacowanie średniego kosztu kliknięcia jest możliwe za sprawą Google Ads i Planera słów kluczowych. Wyszukaj interesujące Cię słowo kluczowe, z którym będzie powiązana Twoja kampania reklamowa. System podsunie Ci m.in. szacunkowy średni koszt kliknięcia dla konkretnego słowa kluczowego.

Jak obliczyć średni koszt kliknięcia?

Średni koszt kliknięcia liczony jest na podstawie danych rzeczywistych. Zatem należy operować nim na potrzeby już funkcjonującej kampanii reklamowej. Jeśli chcemy otrzymać śr. CPC, należy podzielić całkowitą sumę środków, którą wydaliśmy na kliknięcia użytkowników przez całkowitą liczbę kliknięć w reklamę.

Jeśli np. wydaliśmy na reklamę rozliczaną w modelu CPC już 100 zł., a wszystkich kliknięć użytkowników system odnotował 80 – średni koszt kliknięcia tej kampanii reklamowej wynosi 1,25 zł.