Ruch referral to jedno ze źródeł ruchu na stronie internetowej, które możemy monitorować za sprawą narzędzi analitycznych takich jak Google Analytics. Do ruchu referral zaliczają się wejścia na stronę internetową, które pochodzą z innych witryn internetowych. Prawdopodobnie jest na nich zamieszczony link do danej strony, a korzystający z niego użytkownik, będzie zaliczany w raporcie Google Analytics właśnie do ruchu referral.
Spis treści:
Jak można sprawdzić ruch referral i nie tylko w Google Analytics?
Jeśli chcesz sprawdzić źródła ruchu internetowego na swojej stronie i masz wdrożony tag Google Analytics, musisz się zalogować na swojego konto w Analyticsie i wybrać kategorię po lewej stronie “Pozyskiwanie” > “Cały ruch” > “Kanały”.
Google Analytics wyświetli raport dotyczący źródeł ruchu internetowego na Twojej stronie internetowej, a jeden z wierszy będzie dotyczył ruchu referral. Co ciekawe, można wejść w raport ruchu referral, a wtedy można sprawdzić, jakie konkretnie witryny linkują do Twojej strony i dostarczają Ci ruchu internetowego.
Dlaczego warto sprawdzać ruch referral?
Ruch referral warto regularnie sprawdzać, jeśli inwestujemy np. strategię link buildingu. Wzrastający ruch referral na stronie może oznaczać, że np. artykuły sponsorowane przynoszą oczekiwane rezultaty i coraz więcej użytkowników trafia na naszą stronę. Znaczny wzrost w ruchu referral może także oznaczać, że np. nasz content jest uznawany za ekspercki i dużo twórców po niego sięga, dzieląc się nim ze swoimi odbiorcami itp.