Reklama display to typ reklamy internetowej (graficznej), która może być wyświetlana zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych. Użytkownicy wchodzą z nią w interakcję (np. klikają), co spowoduje przekierowanie do strony internetowej, której adres ustala reklamodawca. Reklamy displayowe mogą przybierać różne formy od tekstu, po materiały audiowizualne i wyświetlane są w różnych miejscach w internecie. To powoduje, że mają one ogromne zasięgi oddziaływania i mogą pomóc w szybkiej promocji np. marki.
Jaką formę może mieć reklama display?
Formę reklamy displayowej określa się na poziomie tworzenia kampanii. Trzeba określić przede wszystkim to, czy ma być ona tekstowa, graficzna, czy też audiowizualna, a także w jakich miejscach ma się wyświetlać itp. To wszystko będzie wypływać m.in. na jej skuteczność. Istnieje wiele form reklamy typu display, jednak do najpopularniejszych zalicza się:
- Banery – jest to najprostsza i najbardziej powszechna forma (co nie oznacza, że łatwo ją wykonać).
- Reklamy pełnoekranowe
- Reklamy wideo (najczęściej spotykane w serwisie YouTube i w social mediach)
- Reklamy natywne
- Elastyczna reklama displayowa (w różnych formatach, system określa to, który z nich jest najbardziej odpowiedni w konkretnym przypadku)
Gdzie można spotkać reklamy displayowe?
Reklamy displayowe na dobrą sprawę są dostępne niemal w każdym zakątku internetu. Możemy się z nimi spotkać w wyszukiwarce, na stronach należących do sieci reklamowej Google, w serwisie YouTube i social mediach, w skrzynce mailowej Gmail, itp. Jednak to, w którym miejscu pojawi się dana reklama, jest także uzależnione od jej formy.