Meta tag keywords można rozumieć jako słowa kluczowe dla wyszukiwarki. Meta Keywords odnoszą się do fraz kluczowych, które mają za zadanie w skrócie opisywać konkretną stronę robotom. Jest on zatem dostępny w kodzie źródłowym strony i z punktu widzenia użytkowników nie jest on widoczny. Przynajmniej, dopóki nie wyświetlą oni kodu źródłowego.
Meta Keywords a pozycjonowanie stron internetowych
W przeszłości meta tag keywords jako swego rodzaju opis strony, był brany pod uwagę przy ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, jako jeden z ważnych czynników rankingowych. Współcześnie w wyniku ewolucji algorytmu i technologii informacyjnych, meta keywords nie mają już znaczenia w zakresie pozycjonowania stron internetowych. Tak wynika z oficjalnego komunikatu Google.
Co więcej, komunikat ten został wydany już w 2009 roku. Wcześniej meta tag keywords był wykorzystywany przez crawlery do zrozumienia tego, o czym jest treść znajdująca się na danej stronie internetowej. Współcześnie w wyniku różnego rodzaju aktualizacji, nie jest już to konieczne, aby roboty mogły zrozumieć o czym są treści na stronach internetowych.
Jak wygląda meta tag keywords?
Meta tag keywords jest częścią składową kodu HTML, zatem będzie miał typową dla tego kodu budowę. Przykładem meta tag keywords może być:
<meta name=”keywords” content=”pozycjonowanie stron internetowych seo”>.
To rozwiązanie wskazywało, że zawartość na danej stronie, dotyczy pozycjonowania stron i to właśnie jest jej główna tematyka.