Koszt konwersji to najprościej mówiąc kwota, jaką musimy ponieść na rzecz kampanii reklamowych w związku z uzyskaniem pożądanej czynności wykonanej przez użytkownika. Jest to średni koszt poniesiony np. w związku z kliknięciami w reklamę w danym czasie, który przypada na jedną konwersję (pożądaną interakcję użytkownika). Obliczanie kosztu konwersji jest jedną z podstawowych metod na weryfikowania opłacalności danej kampanii reklamowej (jeśli jej celem było uzyskanie konwersji).
Jak obliczyć koszt konwersji?
Koszt konwersji oblicza się zestawiając ze sobą łączny koszt konwersji z ich liczbą, innymi słowy – dzieli się koszt emisji reklamy przez liczbę uzyskanych konwersji.
Koszt konwersji oblicza się na potrzeby różnych jednostek reklamowych, wliczając w to całe kampanie, ale także grupy reklam, miejsca docelowe ich wyświetleń (np. dla Wrocławia), czy też konkretnych słów kluczowych, szczególnie gdy posiadają wysokie stawki za kliknięcie itp.
Koszt konwersji w Google Ads
Z poziomu Google Ads można dodać do widoku kampanii kolumnę “koszt konwersji” oraz “wszystkie konwersje” (oraz ich koszt). W ten sposób możesz otrzymywać interesujące Cię dane o kosztach konwersji (wszystkich lub dla poszczególnych kampanii), z poziomu panelu w Google Ads. Pozwala to na stałe monitorowanie ponoszonych kosztów w związku z działaniami reklamowymi, ponieważ system zaciąga dane z pozostałych kolumn w tym samym czasie.