Keyword density to w tłumaczeniu z języka angielskiego – nasycenie słowami kluczowymi. Jest ono wyrażane w wartościach procentowych i określa stosunek liczby wystąpień słów kluczowych do całkowitej długości tekstu/treści. Różnego rodzaju narzędzia pozwalają kontrolować jego poziom, ponieważ przyjmuje się, że keyword density nie powinno być wyższe, niż kilkanaście procent. Warto jednak zaznaczyć, że obecnie (na skutek rozwoju algorytmu) keyword density nie jest już tak ważnym czynnikiem rankingowym.
Spis treści:
Rozmieszczanie słów kluczowych na stronach internetowych
Odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych na stronie internetowej jest naturalnie powiązane z keyword density. Oczywiście umieszczanie luźnych i niepowiązanych ze sobą słów kluczowych, nie przyniesie żadnych efektów, a może jedynie zaszkodzić pozycjonowanej stronie. Warto pamiętać o umieszczaniu fraz w nagłówkach tekstu, meta tagach itp. Natomiast w treści, słowa kluczowe powinny być stosowane z wyczuciem.
Rozmieszczenie słów kluczowych powinno być zatem naturalne. Nie może odstraszać użytkownika, a same frazy powinny być stosowane w odpowiedniej formie, co z resztą również jest doceniane przez Google. Gigant z Mountain View wielokrotnie pokazywał, że stawia użytkowników na pierwszym miejscu, dlatego jeśli nasza strona ma zajmować wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, również warto przyjąć to podejście.
Keyword density, a znaczenie w pozycjonowaniu stron
Przez wiele lat panowało podejście, że “im więcej, tym lepiej”. Google jednak wyczulił się na to i jeśli nasycenie słowami kluczowymi będzie przesadne, zamiast wspomóc proces pozycjonowania stron, jedynie przyniesie straty. Ewolucja algorytmu spowodowała, że keyword density przestało mieć, aż tak duże znaczenie w ustalaniu pozycji w wynikach wyszukiwania, jednak wciąż jest istotnym czynnikiem rankingowym.