Katalogowanie w SEO to dodawanie witryn internetowych do katalogów stron internetowych. Najprościej mówiąc są one zbiorem stron, który ma na celu dać należących do nich witrynom wartościowe linki, a także przedstawić daną stronę szerszemu gronu odbiorców. Jeszcze nie tak dawno, było to dość często stosowaną praktyką, ponieważ katalogowanie na krótki czas wspomagało proces pozycjonowania stron.
Katalogowanie obecnie – czy warto?
Obecnie katalogowanie nie przynosi już tak dużych korzyści jak kilka/kilkanaście lat temu. Nawet więcej, w skrajnych przypadkach może szkodzić stronie, która decyduje się na skorzystanie z katalogowania.
Wszystko przez to, że często katalogowanie prowadziło do nadużyć, a nawet było równoznaczne ze spamowaniem we wszystkich możliwych katalogach stron internetowych (nawet automatycznym). To spowodowało, że m.in. Google, tego rodzaju linki traktuje można powiedzieć “z dystansem” i katalogowanie nie daje już takich samych korzyści, co jeszcze jakiś czas temu.
Dodawanie strony www do katalogów
Pomimo, że znaczenie katalogowania w branży pozycjonowania stron jest obecnie znikome, to wciąż jest obecne. Wiążę się to jednak z tym, że specjaliści dokonują starannej selekcji dostępnych katalogów, żeby nie zaszkodzić pozycjonowanej witrynie. To powoduje, że katalog dobiera się nie tylko na podstawie tematyki, ale także parametrów np. dostępnych w Ahrefs, a także dba się o to, aby opisy stron w katalogach były unikalne.
Warto zaznaczyć, że istnieją także płatne katalogi stron www, których wartość teoretycznie może być znacznie wyższa, ponieważ obecność w nich wiąże się z opłatą. Nadal jednak przy katalogowaniu, należy zachować rozwagę.