Kampania reklamowa to zespół skoordynowanych działań marketingowych, które mają za zadanie osiągnąć wyznaczony wcześniej cel, którego realizacja będzie wiązała się ze skutecznym wpłynięciem na określoną grupę odbiorców. Kampania reklamowa jest tym lepsza, im większa jest liczba osób, na którą wpływa. Sukces kampanii reklamowej nie jest uzależniony tylko od skuteczności samego zamysłu, ale także od wielu innych zmiennych, takich jak budżet, określenie grupy odbiorców, a także celu rozwoju.
Jakie są popularne cele kampanii reklamowych?
Kampanie reklamowe realizowane są na potrzeby przeróżnych celów, które często są zależne od sytuacji danego przedsiębiorstwa, fazy jego rozwoju itp. W zależności od tego, kampania reklamowa będzie realizowana na różne sposoby, jednak zawsze będzie miała ona przynieść reklamodawcy określone korzyści. Popularnymi celami kampanii reklamowych są:
- Promocja oferty – mająca na celu wypromowanie nowego produktu lub usługi, wzrost sprzedaży itp.
- Sprzedaż – kampanie reklamowe realizowane są także na potrzeby sprzedaży określonych dóbr i usług.
- Zwiększanie świadomości – produktu, usługi, marki.
- Zwiększenie i utrzymanie lojalności klientów.
Jakie są rodzaje kampanii reklamowych?
Cele kampanii reklamowych na dobrą sprawę określają także ich rodzaje. Można jednak przedstawić inny podział, m.in. na kampanie reklamowe online oraz offline. Co więcej, kampanie reklamowe będą często powiązane z szerszym pojęciem – kampanii marketingowych. To powoduje, że rodzajów kampanii reklamowych może być naprawdę mnóstwo i mogą być one powiązane z różnymi strategiami marketingowymi itp.