Fanpage można tłumaczyć dosłownie jako “fanowska strona”, czy też strona dla fanów. Jednak obecnie dużo bardziej kojarzy się ona z profilami i stronami marek lub osób w mediach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram. Jest to narzędzie, które obecnie odgrywa coraz większą rolę w strategii marketingowej, komunikacyjnej itp. Wynika to m.in. z uwagi na rosnące znaczenie mediów społecznościowych w przeróżnych aspektach działalności człowieka.
Do czego wykorzystuje się fanpage?
Różnego rodzaju fanpage są wykorzystywane przede wszystkim do komunikacji z odbiorcami. Za ich sprawą marki oraz osoby informują o swoich działaniach, promują swoje akcje, wydarzenia itp. Co więcej, fanpage jest także szeroko wykorzystywany na potrzeby prezentowania ofert firm, a także testowania różnego rodzaju rozwiązań.
Jest miejscem gdzie użytkownicy często zbierają informacje o marce, które mogą być decydujące w kontekście skorzystania z produktów lub usług danej firmy. Bierze się pod uwagę informacje na fanpage’u, komentarze innych użytkowników, odpowiedzi danej marki lub osoby itp.
Z czego się składa fanpage?
Fanpage poza podstawowymi informacjami o marce, takimi jak dane teleadresowe, najczęściej posiada także z:
- Zdjęcia – od profilowych, po zdjęcia dodawane na tablice, konkretnych produktów, zespołów firmy itp.
- Materiały wideo – można prowadzić transmisje na żywo, dodawać materiały audiowizualne itp.
- Ogólna komunikacja firmy – jest to najważniejszy aspekt. Fanpage składa się także z odbiorców, którzy go współtworzą dodawanymi treściami m.in. w komentarzach.