eCPC to skrót od Enhanced Cost Per Click i jest to inteligentne ustalanie stawek CPC w Google Ads. Często jest to nazywane ulepszonym CPC. Został on stworzony z myślą o tym, żeby uzyskiwać więcej konwersji, jednak zachowując takie same lub niższe stawki za kliknięcie.
Spis treści:
Jak działa eCPC?
eCPC automatycznie dostosowuje stawki pod kątem kliknięć. System bierze pod uwagę maksymalne prawdopodobieństwo konwersji, dostosowując pod nie ekspozycję reklam do odbiorców. Google Ads może ocenić, że proponowane przez Ciebie stawki są za niskie, abyś mógł zdobyć skuteczną dla siebie reklamę. Wtedy system podniesie stawkę, jeśli uzna, że masz duże szanse na konwersję.
Czy warto korzystać z eCPC?
Aby móc korzystać z eCPC, wymagana jest wcześniejsza konfiguracja śledzenia konwersji. Jednak warto to zrobić, ponieważ założenie eCPC jest takie, aby uzyskiwać więcej konwersji, a zatem zwiększy się Twój zwrot z inwestycji. Jednak należy pamiętać, że jest to perspektywa długoterminowa i nie będzie można liczyć na zauważalnie lepsze wyniki od początku zastosowania eCPC.
Co więcej, eCPC to tylko (i aż) model kampanii reklamowej w Google Ads. Zatem jeśli zwroty z inwestycji mają być zauważalnie większe, należy odpowiednio zoptymalizować całą kampanię i jej strategię w Google Ads. Tylko wtedy można liczyć na to, że eCPC faktycznie przyniesie nam określone korzyści.