Domain Rating (DR) to wskaźnik, który został opracowany przez firmę Ahrefs. DR mówi nam o tym, jaka jest wartość danej domeny, na podstawie ilości i jakości linków zewnętrznych, które prowadzą do analizowanej witryny. Podawany jest on w skali od 0 do 100 i oczywiście im wyższa wartość, tym lepsza jakość stron, które linkują wskazaną domenę, a ona sama jest lepiej oceniana (m.in. przez Google), z uwagi na znaczenie linków w pozycjonowaniu stron internetowych.
Jak oblicza się Domain Rating?
Do obliczania Domain Rating, crawler Ahrefs uwzględnia kilka parametrów, które dotyczą domen oraz odnośników, które się na nich znajdują. Przede wszystkim, będą to takie zmienne jak:
- Linkujące domeny – liczba unikalnych domen, które odsyłają do wskazanej domeny. Uwzględnia się jedynie linki follow.
- Liczba domen, do których linkują – chodzi o to, do ilu innych domen odsyła, domena linkująca wskazaną witrynę. Jeśli ich liczba będzie zbyt duża, moc takiego linku jest słaba, pomimo dużej mocy samej domeny (np. o wysokim DR).
- Domain Rating – Ahrefs uwzględnia w swoich obliczeniach także swój własny parametr. Bierze pod uwagę DR dla domen, które linkują wskazaną witrynę – im wyższy, tym lepiej dla Twojej domeny.
Jak sprawdzić Domain Rating?
Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaki DR posiada Twoja domena, powinieneś skorzystać z Ahrefsa. System wskaże ocenę Twojej domeny z szeregiem innych różnych parametrów. Jeśli DR będzie wysoki, prawdopodobnie Twoja witryna ma dobrą strategię linkowania. Jeśli Domain Rating będzie niski – powinieneś uzyskać więcej linków przychodzących z domen, które mają wyższy DR od Twojej witryny.