Baidu to chińskie przedsiębiorstwo technologiczne, które prowadzi swoją działalność na rynku usług internetowych. Jednym z najbardziej popularnych produktów firmy, jest wyszukiwarka Baidu, która jest najczęściej wykorzystywaną wyszukiwarką w Chinach (w związku z cenzurą Google nie jest oficjalnie obecne na rynku chińskim).
Jak działa wyszukiwarka Baidu?
Baidu w dużej mierze skupia swoje działania na lokalnym rynku w Chinach. Chociaż szerszej publiczności nazwa firmy może kojarzyć się głównie z wyszukiwarką, to należy zauważyć, że Baidu posiada w swoim portfolio wiele różnych usług internetowych. Częściowo są one zbliżone do pakietu, jaki dla użytkowników ma w swojej ofercie Google. Do najbardziej podstawowych funkcjonalności Baidu można zaliczyć:
- Serwis informacyjny;
- Słownik;
- Internetową encyklopedię;
- Mapy;
- Wyszukiwarkę multimediów.
Czy warto uwzględniać Baidu na rynku polskim?
Na rynku polskim najczęściej (ponad 90%) użytkownicy wykorzystują wyszukiwarkę Google. Z tego względu jeśli chcesz np. pozycjonować stronę internetową Twojej firmy na rynku polskim, nie ma sensu uwzględniać Baidu w strategii SEO. Jednak jeśli chciałbyś wejść na rynek chiński, wtedy absolutnie kluczowe będzie dostosowanie strony internetowej Twojej firmy pod kątem wyszukiwarki Baidu. O czym powinieneś pamiętać?
- Linki – powinny pochodzić z chińskich domen – “.cn”;
- Treści – ważne na rynku chińskim (pamiętając o tematach cenzurowanych);
- SEO – meta tagi oraz słowa kluczowe najlepiej jeśli będą w języku chińskim.