Atrybut linków rel=”sponsored” został stworzony z myślą o linkach sponsorowanych, reklamowych lub innych odnośnikach, które są dodawane z myślą o współpracy tego rodzaju. Nie ma bezpośrednich informacji od Google, czy zalicza się także linki afiliacyjne, jednak uznaje się, że także do nich atrybut rel=”sponsored” ma swoje zastosowanie. Jest to stosunkowo nowy atrybut linków, który powstał po to, aby roboty wyszukiwarki potrafiły rozróżniać płatne linki od innych, np. dofollow. Wiąże się to z tym, że tego rodzaju linki mają przekazywać tzw. mniejszą moc SEO domenie linkowanej.
Spis treści:
Czy stosowanie atrybutu rel=”sponsored” jest konieczne?
Pod koniec 2019 roku, Google zdecydował się dodać dwa nowe atrybuty linków do swojego środowiska. W ten sposób, dotychczasowy atrybut linków nofollow został podzielony na dwa rodzaje:
- rel=”sponsored”
- rel=”ugc”
Wszystko po to, aby roboty wyszukiwarki jeszcze lepiej, niż dotychczas rozumiały treści zamieszczane w Internecie. Obecnie stosowanie samego atrybutu “nofollow” wobec linków sponsorowanych, nie jest uznawane jako błąd i jest dopuszczalne. Oznacza to, że atrybut rel=”sponsored” jest przez Google jedynie zalecany, jednak nie jest to wymagane oznaczenie dla tego typu odnośników.
Jak sprawdzić, jakie atrybuty posiadają linki na mojej stronie?
Jeśli chcesz sprawdzić, czy linki sponsorowane na Twojej stronie mają prawidłowe oznaczenie? Najprościej jest kliknąć na dany link na Twojej stronie prawym przyciskiem myszy i wybrać opcję “Zbadaj”. Otworzy się konsola z podświetlonym fragmentem kodu, który zawiera komendę umieszczającą link. Zwróć uwagę, jakie atrybuty ma osadzony link, rozpoznasz je po zapisie (np. rel=”sponsored”, rel=”nofollow”).