Answer Box można tłumaczyć jako pole odpowiedzi. Jest to część wyników wyszukiwania, która znajduje się nad klasycznymi pozycjami wyników. Można się spotkać z określeniem “pozycji 0”, ponieważ znajduje się ona nad wszystkimi innymi stronami w wynikach wyszukiwania. Poza meta tagami (title oraz description) znajdziemy tam także “fragment z odpowiedzią”. Google w ten sposób prezentuje wyniki wyszukiwania, które wprost odpowiadają na pytania stawiane wyszukiwarce przez użytkowników.
Kiedy można spotkać Answer Boxa w Google?
Answer Box nie zawsze się wyświetla w wynikach wyszukiwania. Wszystko za sprawą tego, jak jest skonstruowane zapytanie użytkownika. W jakich sytuacjach możemy otrzymać od Google odpowiedź w postaci Answer Boxa? Mogą to być zapytania, które będą dotyczyć:
- Zdrowia – np. “kiedy leki szkodzą”.
- Definicji – np. “definicja pracy”.
- Przepisów – najczęściej dotyczących potraw, np. “przepis sos”.
- Tzw. DIY – Do It Yourself. Będą to np. poradniki, jak wykonać określoną czynność. Mogą one dotyczyć przeróżnych rzeczy, np. “Jak zrobić screen”.
- Dokładnych liczb – np. gdy zapytamy Google o “liczba mieszkańców Europy”.
Co zrobić, aby Twoja strona była w Answer Box?
Jeśli chcesz, aby użytkownicy mogli spotkać się z Twoją stroną internetową w Answer Boxie, powinieneś zadbać o kilka ważnych rzeczy. Czym możesz się kierować?
- Konkretne odpowiedzi na pytania,
- Stawianie pytań w nagłówkach tekstu,
- Wykorzystanie materiałów, np. w postaci grafik,
- Zwięzłość oraz rzeczowość odpowiedzi,
- Uwzględnienie precyzyjnych pytań zaczynających się od np. “ile”, “jak”, “kto”, “kiedy”, “co” itp.