Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Marketing / Decyzje zakupowe klientów – ocena produktów


Decyzje zakupowe klientów – ocena produktów



27 kwietnia 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Wielu konsumentów zanim podejmą decyzję zakupową sprawdza opinie o danym produkcie i sklepie internetowym. Chcą się dowiedzieć, czy osoby które już dokonały zakupu są z niego zadowolone, czy produkt jest zgodny z opisem, czy sklep szybko wysłał towar itd. Chcemy wiedzieć, czy np. drogie jeansy po kilku praniach dalej dobrze wyglądają, a zabawka dla dziecka jest solidnie wykonana i nie pęknie po pierwszym uderzeniu. Opinie dotyczą każdej branży i warto o nie zadbać.

Kto sprawdza opinie o produktach i usługach?

Według badań robi to prawie każdy kupujący. Zanim zdecydujemy się na zakup czytamy kilka opinii napisanych przez innych użytkowników. Szukanie referencji nie dotyczy jedynie usług internetowych sprawdzamy również opinie o firmach budowlanych, salonach fryzjerskich czy lekarzach. Ilość osób, które nie czytają opinii jest bardzo mała. To szansa dla właścicieli firm, żeby zadbali po pierwsze o dobre opinie na swój temat, a także o produktach które oferują.

Przeczytaj również  5 narzędzi do email marketingu

Opinie użytkowników a wzrost sprzedaży

Dobre referencje wpływają na wizerunek firmy i decydują, czy klient wybierze nasze usługi. Ludzie wierzą, że opinie znajdujące się w internecie zamieszczają osoby neutralne, niepowiązane ze sklepem ani daną firmą. W związku z tym więcej osób skorzysta z usług firmy, która ma referencje, niż z takiej która nie ma żadnych. Tak samo ma się z produktami w sklepach internetowych konsumenci częściej wybierają produkty z pozytywną opinią.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

Jaki jest wpływ negatywnych opinii na zyski?

Nikt nie jest w stanie zadowolić wszystkich, dlatego na pewno znajdą się niezadowoleni klienci. Jednym nie spodoba się obsługa klienta, czas oczekiwania na przesyłkę, zbyt wysokie koszty transportu lub sam produkt. Krem może być za gęsty lub nieładnie pachnie. Nie powinniśmy się obawiać nieprzychylnych opinii, bo każdy sklep powinien mieć kilka z nich. Chodzi o to, że zwiększamy swoją wiarygodność. Trudno uwierzyć, że przy tylu transakcjach nie było osoby niezadowolonej. Jeśli firma ma wyłącznie 5-gwiazdkowe noty, to zachodzi podejrzenie, że opinie są nieprawdziwe, sztucznie pozyskane. Oczywiście, gdy ktoś wystawi nam negatywną opinię nie możemy się obrazić, tylko warto konstruktywnie odpisać danej osobie i spróbować rozwiązać problem. Takie zachowanie świadczy o wysokim poziomie obsługi klienta. Negatywne opinie są dla nas cennym źródłem wiedzy, jeśli np. kilka osób napisze, że czas przesyłki był wydłużony warto to sprawdzić i rozwiązać problem.

Przeczytaj również  RTB / Real-time bidding - czyli jak uwierzyć w swoją markę

Oceny w formie gwiazdek

Świetny sposobem na zbieranie opinii od klientów są noty w formie gwiazdek od 1 do 5. Według badań firmy, które zastosowały taką punktację i mają 3,5-4,5 gwiazdek, zwiększyły przychody o 30%. Warto również zwrócić uwagę na ilość opinii, im więcej tym lepiej. Plusem tego typu rozwiązania jest szybkości wystawienia opinii, kliencie mogą, ale nie muszą nic pisać, wystarczy że zaznaczą właściwą gwiazdkę. Na taką formę recenzji zdecyduje się z pewnością więcej osób.


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Co ma wpływ na decyzje zakupowe klientów?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *