W świecie marketingu, a szczególnie marketingu internetowego, dostępnych jest ogromna liczba różnego rodzaju narzędzi, które wykorzystuje się do przeróżnych celów. Można mówić o narzędziach na potrzeby stron internetowych i ich pozycjonowania, kampanii reklamowych, social media marketingu, monitorowania internetu itp. Wraz z rozwojem branży internetowej pojawiają się coraz to nowsze i doskonalsze rozwiązania, które mają za zadanie m.in. rozwijać firmy działające w internecie. Jednym z takich narzędzi jest CUX i warto dowiedzieć się o nim czegoś więcej.
Spis treści:
CUX – co to jest?
CUX, a właściwie cux.io to innowacyjne i wielofunkcyjne narzędzie z zakresu analityki internetowej, które wprowadziło na światowym rynku dość spore poruszenie. Wszystko za sprawą tego, że CUX służy do UX Automation i jest na razie jedynym tego rodzaju narzędziem dostępnym na globalnym rynku, które zostało stworzone przez polską firmę.
Warto zaznaczyć, że CUX jest dostępny w dwóch wersjach – darmowej oraz płatnej. Ta pierwsza, jest wersją próbną, która udostępnia wszystkie funkcjonalności, jednak ogranicza liczbę nagranych sesji do 1000. Co ciekawe, to użytkownik narzędzia decyduje się, kiedy dana sesja ma być nagrana – posiada się nad tym pełną kontrolę. Cena płatnego pakietu, to minimum 49 euro miesięcznie, jednak ostateczny koszt opłat jest zależny m.in. od interesującego nas czasu przechowywania danych oraz ruch na naszej stronie.
Co umożliwia CUX?
Za sprawą CUX można nagrywać całe wizyty użytkowników na stronie internetowej, co pozwala dogłębnie poznać ich zachowania, poznać elementy strony, którym poświęcają największą uwagę itp. Na podstawie danych z CUX można zrozumieć, a także przewidywać przyszłe zachowania użytkowników. Co więcej, można testować wprowadzane zmiany na stronie pod kątem przydatności względem użytkowników.
Dzięki CUX można także zauważyć konkretne zachowania, np. jak długo użytkownik nie poruszał się na stronie, jakie kolejne zakładki odwiedzał itp. Na podstawie wszystkich danych jakie dostarcza CUX, można utrzymywać na wysokim poziomie współczynnik konwersji, a tym samym wskaźniki sprzedaży. Co więcej, można przewidywać, a także eliminować te elementy, które hamują konwersję.
Jakie są najważniejsze funkcje CUX?
CUX umożliwia analizę wizyt użytkowników na niespotykaną dotąd skalę. Można prześledzić np. całą faktyczną ścieżkę zakupową użytkownika, posiada analizę heatmap, nagrania z wizyt itp. To wszystko powoduje, że CUX może być bardzo przydatnym narzędziem w wielu branżach, które pozwoli lepiej zrozumieć użytkowników danej strony. Na jakie jeszcze funkcjonalności CUX warto zwrócić uwagę?
Conversion Waterfalls
Polega to na śledzeniu użytkowników, pod kątem różnego rodzaju scenariuszy. Za pomocą ustawień CUX prezentuje w sposób graficzny, wykonywane kroki przez użytkowników w dowolnej kombinacji. To powoduje, że jest możliwy wgląd w dokładną ścieżkę konwersji, bez względu na to, jakie są jej poszczególne etapy (w obrębie danej witryny).
Experience Metrics
Experience Metrics to autorskie rozwiązanie CUX. Są to metryki, które przedstawiają w pewnym sensie nieszablonowe zachowania użytkowników na stronie. Mogą one wynikać m.in. z ich frustracji itp. Wyróżnia się wśród nich np. chaotyczne ruchy myszą, ciągłe odświeżanie stron, przybliżanie lub oddalanie itp.
Analiza ukierunkowana na cel biznesowy
CUX pozwala na analizę danych o wizytach użytkowników, w kontekście konkretnie ustalonego celu biznesowego, który może być dowolny. Od sprzedaży produktów, po wypełnienie formularza kontaktowego. Co ciekawe, CUX nie posiada żadnych ograniczeń w ilości celów biznesowych, dzięki czemu można ustawić je np. dla wszystkich ważnych dla nas czynności, wykonywanych przez użytkowników.
CUX – kilka słów na koniec
Przedstawione powyżej funkcjonalności CUXa są jednymi z ciekawszych, które we wcześniejszej części artykułu nie zostały bezpośrednio przywołane. Warto pamiętać, że samo korzystanie z narzędzia opiera się na podobnym mechanizmie do innych narzędzi analitycznych. Oznacza to, że trzeba umieścić w kodzie źródłowym strony specjalny kod narzędzia, aby mógł on zbierać informacje o użytkownikach.
Co ciekawe, może to być wykonane z poziomu Google Tag Managera lub poprzez połączenie CUXa z Google Analytics. To powoduje, że samo narzędzie jest naprawdę wartym uwagi. Szczególnie jeśli uwzględni się możliwość jego darmowego przetestowania wraz ze wszystkimi funkcjonalnościami.
Dodaj komentarz