Content marketing – ta nazwa z pewnością obiła Ci się o uszy, jeżeli masz w jakikolwiek sposób do czynienia z marketingiem w Internecie. Jeśli nie, porad nadrobić zaległości i zainteresować się tą formą promocji w Sieci. Z prostej przyczyny: jest skuteczna i korzystna cenowo. Dowiedz się, czym jest, jak działa i jakie korzyści daje content marketing.
Spis treści:
Content marketing – co to jest
Zacznijmy od podstaw, czyli od tego, czym jest content marketing. Otóż ta forma marketingu internetowego polega na tworzeniu i udostępnianiu tematycznych treści, które są interesujące dla czytelnika. Przykład? Chociażby blog firmowy, na łamach którego pracownicy – specjaliści w jakiejś dziedzinie, np. pozycjonowania stron internetowych – dzielą się wiedza i doświadczeniem, podpowiadając, jak prowadzić kampanie SEM i SEO. To modelowy przykład najbardziej podstawowych działań z content marketingu.
Treści tworzone w ramach działań content marketingowych obejmują nie tylko na blogi, ale również w:
- media społecznościowe (np. Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin),
- serwisy wideo (np. YouTube, Vimeo, DailyMotion),
- zewnętrzne strony WWW (np. w formie artykułu sponsorowanego lub gościnnego),
- własne strony WWW (np. w formie zaplecza pozycjonerskiego czy siatki blogów eksperckich).
Korzyści z content marketingu
Publikowanie treści daje wiele wymiernych korzyści, które przynoszą widoczne rezultaty przede wszystkim w dłuższej perspektywie czasowej. Udostępniając potencjalnym klientom interesujące dla nich treści, zyskujesz ich zaufanie, dzięki czemu wzrasta szansa na to, że skorzystają z Twojej oferty. Po drugie content marketing przekłada się na lepsze pozycjonowanie stron WWW w Google, co zwiększa liczbę użytkowników odwiedzających Twoją witrynę czy sklep internetowy.
Poprzez content marketing buduje się profesjonalny, ekspercki wizerunek w danej branży. Publikując fachowe, merytoryczne i dobrze przygotowane treści, które odpowiadają na pytania i potrzeby użytkowników, zdecydowanie łatwiej ich przekonać, że warto skorzystać z oferty firmy. Content marketing nie reklamuje bowiem wprost, w sposób nachalny i agresywny, lecz subtelnie zdobywa przychylność odbiorców poprzez nawiązanie z nimi relacji, a ci chętnie nagradzają takie działanie, sięgając po usługi lub produkty danej marki.
Jak działać
Ponieważ content marketing bazuje na tworzeniu i publikowaniu treści, dla dobrego efektu niezbędne są wysoko rozwinięte umiejętności komunikacyjne i językowe. Napisanie dobrego artykułu, przygotowanie fachowego materiału wideo czy stworzenie atrakcyjnej infografiki na dany temat nie jest łatwe, nawet jeśli dysponuje się szeroką wiedzą. Trzeba jeszcze umieć przedstawić ją w ciekawy sposób. Z kolei promowanie treści wymaga dotarcia do jak najszerszych grupy zainteresowanych odbiorców, którzy mogą być potencjalnymi klientami firmy.
Dodaj komentarz