Odpowiednie treści są niezbędne w przypadku pozycjonowania stron internetowych. Nie da się wypozycjonować strony na konkretne słowa kluczowe, jeśli w obrębie całej witryny nie będzie występowała dana fraza. Co więcej, najlepiej jeśli będzie ona odpowiednio opisywała i była związana z tematyką serwisu, a sama będzie prowadziła do wielu wartościowych treści. Content, który zainteresuje zarówno użytkownika, jak i roboty wyszukiwarek jest na wagę złota, a tego typu teksty ciężko jest stworzyć. To wszystko powoduje, że nie brakuje rozwiązań, które wspierają pracę związaną z copywritingiem SEO, a jednym z nowszych tego typu narzędzi, jest właśnie Contadu.
Spis treści:
Contadu – czym jest to narzędzie copywritingu SEO?
Contadu to nowoczesna platforma Content Intelligence, która w dużym uproszczeniu pozwala zarządzać treścią z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Z Contadu możliwe jest planowanie oraz optymalizowanie tworzonych tekstów pod kątem intencji wyszukiwania użytkowników, a także możliwe jest pisanie treści z wykorzystaniem AI.
Contadu działa na zasadach m.in. rekomendacji w tworzonych treściach za pomocą tego narzędzia, umożliwia sprawdzenie popularności i skuteczności wykorzystywanych fraz w internecie, a tym samym ułatwia planowanie całych publikacji i ich planów (także z wykorzystaniem m.in. szablonów). Działanie Contadu opiera się na 3 podstawowych funkcjach tego narzędzia, jakimi są:
- planowanie i optymalizacja contentu,
- analiza konkurencji (w tym słów kluczowych),
- zarządzanie zespołem content marketingowym i jego zadaniami.
Jak Contadu ułatwia tworzenie treści? – prosty przykład
Dobrym przykładem do pokazania tego, jak Contadu ułatwia tworzenie treści, może być już samo przygotowanie do stworzenia tekstu. Po dodaniu własnej domeny, narzędzie będzie brało pod uwagę jej statystyki, aby lepiej ocenić różne parametry tekstu i jego szansę na wysokie pozycje w Google. Chcąc napisać artykuł na konkretny temat, dokonuje się jego analizy w Contadu w zakładce “Content writer”.
Narzędzie przedstawi listę słów kluczowych, które warto wykorzystać w związku ze wskazanym tematem, ich trudność w pozycjonowaniu itp. Po wejściu w wybrane słowo kluczowe, zostaną przedstawione konkretne wskazówki dotyczące optymalnej długości tekstu, budowy i hierarchii nagłówków wewnątrz artykułu, budowy meta tagów, a także konkretny fraz jakie powinny zostać użyte, wraz z ich ilością powtórzeń. Wszystko pod kątem osiągnięcia jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Jakie możliwości posiada Contadu?
Ciężko dokładnie opisać wszystkie funkcjonalności tego narzędzia, ponieważ na potrzeby content marketingu jest ono tym, czym jest np. Ahrefs dla specjalisty SEO. Można jednak pokusić się o bliższe przedstawienie jeszcze kilku innych, ciekawych funkcji Contadu. Zatem do czego jeszcze można wykorzystać to narzędzie?
Generowanie tekstu
Contadu pozwala generować tekst za pomocą sztucznej inteligencji. Wystarczy podać odpowiednie wytyczne lub samemu zacząć pisać, a gdy zabraknie pomysłu – skorzystać z tekstu, które Contadu będzie proponować. Warto jednak pamiętać, że główny język narzędzia to j. angielski.
Ma to oczywiście wpływ na jakość treści, która w języku polskim będzie mogła potrzebować jeszcze kosmetycznych zmian stylistycznych itp. Nie zmienia to jednak faktu, że funkcja ta może okazać się bardzo przydatna, szczególnie gdy weźmie się pod uwagę fakt, że narzędzie ma na uwadzę cały czas jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania.
Contadu i analiza
Contadu oferuje także wiele różnych i ciekawych danych statystycznych, m.in. stawki CPC danego słowa, trudność danej frazy, wolumen wyszukiwania fraz i wiele więcej. Co ciekawe, narzędzie można także połączyć z Google Search Console oraz Google Analyticsem, dzięki czemu znacząco poprawiają się możliwości analityczne narzędzia, a wiele statystyk będzie można mieć dostępnych w jednym miejscu.
Zarządzanie zespołem content marketingowym
Jest to funkcja, która przyda się w szczególności firmom, które posiadają własne działy content marketingowe. Jest to ciekawe rozwiązanie, które znacząco rozszerza same możliwości Contadu. Powoduje to, że można tworzyć różnego rodzaju zadania dla całego zespołu, poszczególnych członków, a w tym także dla siebie i monitorować je pod kątem terminów, czy też kosztów.
Contadu – narzędzie content marketingu – kilka słów na koniec
Przedstawione w artykule możliwości Contadu to tylko wybranych kilka funkcji, które uznano za szczególnie ciekawe, jednak nie jedyne. Warto przypomnieć także o możliwej analizie konkurencji, czy wspomnieć o tym, że Contadu umożliwia także generowanie przejrzystych i profesjonalnych raportów, które można konfigurować na wiele sposobów tak, aby zawierały najbardziej interesujące informacje w danym momencie. To tylko jeszcze bardziej podkreśla fakt, że Contadu jest interesującym narzędziem, które warto rozważyć w każdym zespole content marketingowym.
Dodaj komentarz