Większość naszych działań na każdym polu można określić jako “dobre” lub “złe” – w dużym uproszczeniu. Wydaje się więc proste to, że w przypadku pozycjonowania stron internetowych również możemy nasze działania ocenić w ten sposób. W branży pozycjonerskiej techniki naszych działań możemy podzielić na “White Hat SEO” oraz “Black Hat SEO”. Dzisiaj skupmy się na tych drugich.
Spis treści:
Czym jest Black Hat SEO?
Black Hat SEO należy rozumieć przede wszystkim jako złe techniki pozycjonowania stron internetowych. Co to oznacza? Złe techniki to takie, które nie są zgodne z wytycznymi dyktowanymi przez Google dla webmasterów. Jak możemy się domyślić, w takim wypadku korzystanie z Black Hat SEO, może wiązać się z karami nakładanymi przez Google.
Za pierwszym razem zostaniemy o tym stosownie poinformowani i zostanie wskazana przyczyna takiego stanu rzeczy. Jednak jeśli sytuacja się powtórzy lub po prostu nie zmienimy naszego podejścia – Google nałoży na nas karę bez żadnego zająknięcia, a dowiemy się o tym dopiero w momencie, gdy zauważymy m.in. spadek ruchu na stronie lub pozycji w wynikach wyszukiwania.
Czy warto stosować Black Hat SEO?
Odpowiedź w tym przypadku może być tylko jedna – nie warto. Przede wszystkim kary nałożone przez Google powinny od tego pomysłu zdecydowanie nas odrzucać. Po drugie w perspektywie długoterminowej Black Hat SEO np. w branży e-commerce, może doprowadzić do zamknięcia Twojego biznesu. Jeśli prowadzisz tylko e-sklep, a w wyniku bana nie będzie się on wyświetlał w wynikach wyszukiwania w ogóle, to po prostu nie będziesz zarabiał.
W perspektywie krótkoterminowej, żeby oddać prawdę trzeba powiedzieć, że Black Hat SEO może przynieść korzyści. Jednak należy pamiętać o tym jak Google wszystko indeksuje. Zmiany na naszej stronie trwają, a roboty tego samego właściciela, które je indeksują, wysyłają powiadomienia o zastosowaniu niedozwolonych praktyk. Zatem odpowiedź nadal musi być jedna. Technikom z zakresu Black Hat SEO, mówimy stanowcze nie.
Jakie techniki zalicza się do Black Hat SEO?
W zakresie stosowania niedozwolonych technik pozycjonowania stron internetowych trzeba powiedzieć, że część z nich możemy wykorzystywać nieświadomie. Dlatego też pierwsza kara od Google, będzie nas informowała za co otrzymaliśmy upomnienie. Warto jednak nie igrać z losem i odpowiednio wcześnie dowiedzieć się, co wchodzi w skład Black Hat SEO:
- Słowa kluczowe – w przypadku słów kluczowych chodzi o to, żeby znać umiar. Jeśli będziemy na siłę upychać w naszych tekstach niebotyczne liczby fraz kluczowych, tak że będzie to wyglądało nienaturalnie, może powodować to, że algorytmy w ogóle nie będą brać tego pod uwagę przy indeksowaniu treści.
- Content – treści o niskiej jakości również zalicza się do technik z zakresu Black Hat SEO. Będzie się to przejawiać poprzez duplikowanie, kopiowanie i po prostu tworzenie treści, które nie będą interesujące dla użytkowników. Można tak powiedzieć o contencie, który będzie zawierał upchane słowa kluczowe.
- Maska treści – najprościej można to przedstawić w ten sposób, że użytkownik przeglądając naszą stronę internetową będzie widział zupełnie coś innego, niż roboty wyszukiwarek. To również jest karane przez Google i traktowane jako nieodpowiednia technika pozycjonowania stron.
- Niewidzialna treść – istnieją też przypadki, w których słowa kluczowe zamieszcza się na stronie, jednak nie są one widoczne dla użytkownika. W jaki sposób? Umieszcza się np. tekst w kolorze tła strony, który zawiera ważne słowa kluczowe. Algorytmy wyszukiwarek również nie lubią tego typu zagrań ze strony pozycjonerów.
- Linki – wiemy, że są bardzo istotne w pozycjonowaniu stron internetowych. Tak samo mogą być szeroko wykorzystywane w zakresie Black Hat SEO. W jaki sposób? Kupowanie i sprzedawanie linków, korzystanie z tzw. farm linków, a także ukryte przekierowania. Właśnie przez ich wielkie znaczenie wobec tworzenia rankingów w wynikach wyszukiwania, linki posiadają dużą ilość restrykcji, których nie wolno lekceważyć.
Jak możemy zauważyć, technik Black Hat SEO jest naprawdę sporo i czasem możemy ich po prostu nie dostrzec. Tym bardziej jeśli po prostu się nie znamy na pozycjonowaniu stron internetowych, a zleciliśmy te usługi nieprofesjonalnej agencji SEO.
Warto jest sprawdzić stronę internetową, czy czasem niepożądane techniki nie zostały zastosowane w naszym przypadku. Jeśli masz co do tego wątpliwości, zgłoś się do nas, pomożemy Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie i wdrożymy techniki z zakresu White Hat SEO, które nie poskutkują karami Google, a pozwolą wejść Twojej stronie internetowej na szczyty w organicznych wynikach wyszukiwania.
Podsumowanie
Black Hat SEO najprościej można określić jako niewłaściwe techniki z zakresu pozycjonowania stron internetowych. Oznacza to, że nie są one zgodne z wytycznymi Google, które są ogólnodostępne. Warto pamiętać, że część z tych niepożądanych technik pozycjonowania, może być stosowana nieświadomie. Dlatego warto jest zapoznać się z nimi, aby upewnić się, że nie narażamy się na kary od Google.
Dodaj komentarz