Branża dziecięca cały czas prężnie się rozwija, młodzi rodzice chętnie kupują produkty dla małych, jaki i dla większych dzieci. Są też coraz bardziej wymagający i szukają dobrej jakości artykułów W związku z tym sklepów z towarami dla dzieci jest bardzo dużo i cały czas powstają nowe. Żeby nasz sklep nie zginął w gąszczu konkurencji musimy cały czas promować nasze produkty i zwiększać zauważalność marki.
Spis treści:
Czego szukają rodzice?
Liczba osób robiących zakupy online stale się powiększa, jednakże szukając produktów w internecie rodzice chcą mieć pewność, że zakupione towary spełnią ich oczekiwania i są najwyższej jakości. Wyszukując zatem informacji m.in. na temat najwygodniejszych i trwałych mebli dla dziecka, jakości ubranek, na który smoczek się zdecydować i które kosmetyki nie zawierają szkodliwych składników? Serwisów z informacjami jest wiele i my również powinniśmy zadbać, aby na nasze stronie znalazły się porady i artykuły na najczęstsze pytania. Dzięki temu nawiążemy relację z rodzicami i mamy szansę zaprezentować nasze produkty, które są im w tym momencie potrzebne.
Poznanie grupy docelowej
Rodzice, dziadkowie, ciocie i wujkowie to najlepsza grupa docelowa. Bardzo łatwo wywołać u nich potrzebę zakupienia danego produktu. Oczywiście przygotowując wyprawkę dla niemowlaka rodzice biorą pod uwagę aspekt finansowy, nie zmienia to jednak faktu, że z pewnością zdecydują się na duże zakupy. Pytanie tylko, który sklep wybiorą. Naszym zadaniem jest poznanie odbiorców i sprawdzenie, które oferowane przez nas artykuły mogą im się przydać. Jeśli będziemy wiedzieli ile mają lat i jakiej są płci, to będziemy mogli stworzyć odpowiedni wzorzec osobowy i przygotować właściwe modele komunikacji.
Sezonowość
Branża dziecięca sprzedaje swoje produkty przez cały rok, jednakże są momenty, że zapotrzebowanie na tego typu produkty znacznie wzrasta. Mowa oczywiście o np. Dniu Dziecka, Mikołaju i Świętach Bożego Narodzenia. Warto przygotować dla swoich klientów dodatkowe rabaty i przesłać im informację mailowo lub w social mediach. Możemy poinformować o nowych produktach w sklepie. W takich okresach warto wydać więcej na reklamę np. w Google Ads, bo z pewnością wpłynie to na zwiększenie zysków.
Pozycjonowanie
Jedną z metod promocji naszego sklepu jest pozycjonowanie w naturalnych wynikach wyszukiwania. To długotrwały proces, więc trzeba o niego zadbać jak najszybciej. W związku z tym, że mamy bardzo dużo produktów na stanie, warto skupić się na kilku najważniejszych, a resztę pozycjonowanie w tzw. długim ogonie. Warto zdecydować się na skorzystanie z usług profesjonalnej agencji SEO, bo pozycjonowanie e-sklepu, to duże wyzwanie. Po pierwsze trzeba wybrać odpowiednie frazy do pozycjonowania, przeprowadzić kompleksowy audyt strony, wdrożyć optymalizację, zadbać o odpowiedni i unikalny content, bloga firmowego i właściwe linkowanie.
Tak, jak wspominaliśmy wcześniej świetnym miejscem na informowanie o ciekawych wydarzeniach, zniżkach, prezentowanie ciekawych lub nowych produktów są social media. Dzięki nim utrzymujemy stały kontakt z klientami. Możemy ich zachęcić do udostępniania lub polubienia naszych postów, warto przeprowadzać ciekawe konkursy z nagrodami, bo użytkownicy z pewnością poinformują o nich znajomych i zwiększymy ilość osób obserwujących. Jeśli jest taka możliwość zatrudnijmy influencera, to z pewnością wpłynie pozytywnie na wizerunek marki.
Dodaj komentarz