W ostatnich latach rynek e-commerce bardzo się rozwinął, dlatego żeby nie zostać daleko za konkurencją, trzeba pozycjonować stronę internetową. Świadomi klienci oczekują wysokich standardów i żeby zyskać ich zaufanie musimy zadbać o jakość usług. Poniżej przygotowaliśmy wskazówki na naszej checkliście, która zawiera spis najważniejszych działań, jakie należy wdrożyć na stronie. Sprawdź, co warto poprawić w witrynie internetowej niezależnie, czy zajmuje się nią agencja SEO czy samodzielnie ją promujesz w sieci.
Spis treści:
Rodo, regulaminy i polityka prywatności
Wszyscy wiemy, że 25 maja 2018 r. weszło w życie rozporządzenie o ochronie danych czyli tzw. RODO. To unijne zarządzenie, które prawnie reguluje zdobywanie, przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych. Każdy właściciel firmy ma obowiązek przestrzegania nowych zarządzeń. Wdrożenie obostrzeń wpływa również pozytywnie na odbiór firmy przez klientów. Muszą mieć pewność, że ich dane są bezpieczne. Tworząc regulaminy, politykę prywatności, formularze kontaktowe i przesyłając Newslettery konieczne jest zdobycie zgody użytkowników na kontakt. Większość osób bardzo dba o kwestie bezpieczeństwa swoich danych osobowych.
Protokół HTTPS i certyfikat SSL
Warto wdrożyć na swojej stronie protokół HTTPS i zainstalować certyfikat SSL, dzięki któremu wszystkie wysłane dane między serwerem a przeglądarką będą zaszyfrowane. Po pierwsze internauci chętniej korzystają z zabezpieczonych stron, gdy w przeglądarce internetowej zobaczą zieloną kłódkę, nie będą mieć obaw z udostępnieniem nam swoich danych np. podczas zakładania konta. Po drugie Google lepiej patrzy nas strony mające protokół HTTPS. Sprawdź, czy certyfikat SSL jest zainstalowany na każdej podstronie i działa poprawnie. Szczególnie jest to istotne na podstronach, na których użytkownicy podają nam, swoje dane do rejestracji, dane osobowe, nr konta itd.
Silne hasło
Dbając o bezpieczeństwo danych nie można zapominać o odpowiednim haśle do konta administracyjnego. Nie wolno używać standardowych haseł typu: admin, qazwsx, 12345 itd. Stosując takie marne zabezpieczenia wcześniej czy później ktoś włamie się na naszą stronę i np. wykradnie dane klientów. Wymyślając hasło skorzystaj z małych i wielkich liter, znaków specjalnych i cyfr. Warto też co jakiś czas zmieniać dane do logowania, szczególnie gdy osoba zarządzająca kontem już u nas nie pracuje.
Ile razy można błędnie podać hasło?
Nagminnie zdarza się nam zapomnieć hasła logowania do strony internetowej i wpisujemy je po kilka razy. Uwzględniając kwestie bezpieczeństwa danych warto ograniczyć ilość nieudanych prób logowania. Ustal po ilu próbach konto zostanie tymczasowo zablokowane i podeślij nowe hasło na maila. Dzięki temu możemy zapobiec włamaniu się na konto klienta.
Systemy płatności
Użytkownicy chętnie kupują w sklepach internetowych, w których są bezpieczne systemy płatności np. PayU, Dotpay i Przelewy 24. Po pierwsze sama płatność przebiega szybko, a pieniądze są po chwili na koncie sklepu. Decydując się na tego typu rozwiązania sprawdź wszystkie zabezpieczenia, jakie stosują firmy zewnętrzne i ile trwa zwrot środków. Dla osób, które nie chcą skorzystać z takiej formy płatności, daj możliwość płatności przy odbiorze zamówienia.
Dodaj komentarz