Szeroko rozumiane sprawdzanie własnych działań w marketingu odgrywa kluczową rolę. Bez względu na to, jakiego rodzaju techniki będziemy wykorzystywać, bez analizowania wyników nie jesteśmy w stanie dobrze określić efektywności naszych działań. Nie inaczej jest w przypadku kampanii reklamowych w Internecie typu Google Ads. Co w sytuacji, gdy nie jesteśmy ekspertami w tej dziedzinie, a nasze kampanie nie generują zadowalających wyników i nie wiemy, czy gdzieś nie został popełniony błąd? W takiej sytuacji, warto zdecydować się na audyt Google Ads.
Spis treści:
Czym jest audyt Google Ads?
Audyt Google Ads można rozumieć jako weryfikowanie całego konta w Google Ads lub określonej kampanii reklamowej, przez specjalistę. Sprawdza się m.in. czy kampania została odpowiednio zoptymalizowana, a tym samym jej skuteczność. W wyniku przeprowadzonego audytu zyskujemy informacje dotyczące błędów jakie popełniliśmy (jeśli wystąpiły) oraz informacje odnośnie tego, jak je zniwelować, a tym samym zwiększyć efektywność kampanii reklamowej w Google.
Dlaczego warto wykonać audyt Google Ads?
Google Ads to platforma reklamowa, która poddawana jest częstym aktualizacjom. To sprawia, że dla laików będzie ona dość skomplikowanym środowiskiem pracy. Coraz większe możliwości narzędzia, oprócz oczywistych korzyści, niosą za sobą również trudności w ich wykorzystywaniu. Dlatego istnieje duża szansa, że nie posiadając odpowiedniej znajomości Google Ads, popełniliśmy tam jakiś błąd. Dlaczego jeszcze, warto zainteresować się audytem Google Ads?
- Zgodność kampanii z oczekiwaniami
Jest to najprostszy argument przemawiający za wykonaniem audytu Google Ads. Przede wszystkim, podejmując działania reklamowe, prawdopodobnie mieliśmy jakieś określone o niej wyobrażenie. Przez bardzo dużą ilość opcji mogliśmy po prostu źle zoptymalizować kampanię, a tym samym nie będzie ona wykorzystywała swojego potencjału i realizowała założonych przez nas celów.
- Oszczędność finansowa
Przez złożoność narzędzia, różne i coraz nowsze formaty reklamowe Google Ads, czasem trudno wszystko odpowiednio ze sobą połączyć. W wyniku wszystkich zawiłości może się okazać, że płacimy więcej, niż jest to faktycznie konieczne w przypadku osiągania tych samych rezultatów. Audyt Google Ads pomoże nam to zauważyć, a tym samym zmniejszyć i uszczelnić nasze finansowanie reklam internetowych.
- Źródło informacji
Wynik audytu Google Ads zostanie z Tobą na długo. Dlatego będziesz mógł wykorzystać tę wiedzę, na potrzeby przyszłych działań reklamowych w Google. Co więcej, lepiej zoptymalizowane kampanie mogą być także ważnym źródłem wiedzy o Twoich odbiorcach. Dlatego tak ważna jest odpowiednio zoptymalizowana kampania w Google Ads.
Co składa się na audyt Google Ads?
Warto przyjrzeć się temu, co dokładnie wchodzi w skład przykładowego audytu Google Ads, aby wiedzieć jakich ofert dostępnych w Internecie się wystrzegać lub jak wykonać go samemu. Można wyróżnić kilka punktów, które powinny znajdować się w absolutnie każdym audycie Google Ads, będą to:
- Ustawienia konta
Każdy tego typu audyt musi zawierać rzetelną weryfikację wszystkich ustawień konta Google Ads. Będzie to oznaczało m.in. sprawdzenie ustawień celów dla kampanii, czy są one zgodne z celami biznesowymi przedsiębiorstwa. Czy konwersje są śledzone, a jeśli tak to czy w sposób prawidłowy. Czy reklamy wyświetlają się na urządzeniach mobilnych itp.
W Google Ads słowa kluczowe odgrywają również bardzo ważną rolę. Dlatego w audycie nie powinno zabraknąć odpowiednich informacji dotyczących tego rodzaju fraz. Mogą one dotyczyć np. czy stosujesz wykluczające słowa kluczowe, czy są dobrane prawidłowo do tematu, czy nie są zbyt ogólne itp.
Warto pamiętać także o typach dopasowań słów kluczowych. Powinny być one uzależnione od charakteru Twojej kampanii reklamowej. Wyróżnia się dopasowania ścisłe, przybliżone (z modyfikatorem), a także dopasowanie do wyrażenia. Najlepiej jest uwzględniać różne typy, aby nie ograniczać swoich reklam i potencjalnej liczby odbiorców. Uwzględnienie wszystkich zmiennych pozwoli sprawdzić, czy dana kampania reklamowa, może być rozszerzona o nowe słowa kluczowe.
- Reklamy i rozszerzenia reklam
Reklamy to tak naprawdę serce każdej kampanii reklamowej. Dlatego w audycie Google Ads nie powinno zabraknąć ich odpowiedniej oceny, a także dopasowania względem poszczególnych słów kluczowych, przyporządkowania do grupy reklam, jakie rodzaje reklam są stosowane, czy wykorzystuje się reklamy tekstowe, czy też reklamy na YouTube, remarketing itp.
Audyt Google Ads – kilka słów na koniec
Warto pamiętać, że przedstawione powyżej części składowe są dość ogólnymi, które mają za zadanie zobrazować szczegółowość i rozmiar całego zagadnienia, jakim jest audyt Google Ads. Oczywiście wygląd końcowy odpowiedniego audytu Google Ads będzie zależny od naszej sytuacji, tego co zostanie znalezione na koncie przez audytora itp.
Warto jednak pamiętać, że zostaniemy szczegółowo poinformowani m.in. na tematy dotyczące spełniania wymogów technicznych przekazywanych przez Google Ads, a które nam mogły po prostu umknąć. Podczas audytu Google Ads będą również badane landing pages, czy są wykorzystywane, a jeśli tak to czy w odpowiedni sposób itp. Złożoność samego środowiska Google Ads sprawia, że po prostu warto się zainteresować audytem Google Ads, jeśli nasze dotychczasowe działania reklamowe, nie przyniosły spodziewanych efektów.
Dodaj komentarz