Kategorie: Pozycjonowanie / Google Ads / Marketing / Narzędzia dla firm / Content Marketing / Social Media / WordPress

VD / Blog / Pozycjonowanie / Wykorzystywanie artykułów sponsorowanych do pozycjonowania strony


Wykorzystywanie artykułów sponsorowanych do pozycjonowania strony



29 czerwca 2021 (Zaktualizowano: 19 maja 2022) 6-8 min. czytania

Co to jest artykuł sponsorowany?

Artykułem sponsorowanym nazwiemy taki tekst, który umieszczamy przeważnie na innych portalach internetowych lub w prasie. Celem tego typu treści jest reklamowanie naszych artykułów, usług, a także marki, dzięki czemu poprawiamy swoją rozpoznawalność w internecie. Główną cechą artykułów sponsorowanych jest to, że nie jest to typowa reklama, tylko taki przekaz który ma poruszyć dane zagadnienie lub problem w bardzo subtelny sposób. Musi być przede wszystkim wartościowy dla czytelnika, a działania marketingowe to tylko poboczna kwestia.

Pozycjonowanie a artykuł sponsorowany

Chcąc dobrze wypozycjonować witrynę konieczne jest budowanie odpowiedniego contentu, szczegółowa optymalizacja oraz zadbanie o wartościowe linki zewnętrzne. Zdobywanie odnośników do naszej strony to czynności, które musimy wykonywać niejako poza naszą domeną. Algorytmy Google zwracają uwagę, czy do strony kierują tego typu wartościowe linki, dlatego warto zadbać o wysoką jakość link buildingu. Właśnie w tym nam pomoże artykuł sponsorowany, ważne tylko żeby nie przesadzić w drugą stronę i nie przesycić tekstu dużą ilość linków, jeden odnośnik w zupełności wystarczy. Rozwaga jest tutaj bardzo ważna, tworząc tekst umieśćmy w nim link do naszej domeny, dzięki czemu strona szybciej osiągnie wysokie pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania. Odnośniki można dodać jako typowy link do konkretnej podstrony, umieścić go za pomocą anchora tekstu z ważną dla nas frazą albo linku do zdjęcia, takie rozwiązanie nie jest w ostatnim czasie popularne. Artykuł sponsorowany warto umieścić na mocnej domenie, często odwiedzanej przez użytkowników, będzie to miało bezpośredni wpływ na SEO.

Przeczytaj również  SEO Copywriting - co to jest?

Czy słowa klucze w treści są ważne?

Chcąc wykorzystać stworzony artykuł sponsorowany do pozycjonowania konieczne jest umieszczenie w nim istotnych dla nas fraz. Tak, jak w przypadku linkowania nadmiar nie jest wskazany. Nie możemy wstawić zbyt dużo słów kluczowych do artykułu, bo tekst przestanie być ciekawy dla czytelnika, tylko wydaje się sztuczny. Wszystko musi ze sobą dobrze zgrać. Frazy trzeba umieści w sposób naturalny, pamiętać o ich odmianie, warto stosować synonimy, zamieścić nagłówki itd.


Pozycjonowanie stron ⇒ sprawdź, jak pomożemy Ci zwiększyć liczbę zapytań dzięki Google.

Poproś o ofertę na współpracę →

lub zadzwoń: tel. 515 280 209

W jaki sposób stworzyć artykuł sponsorowany?

Tworząc artykuły sponsorowane musimy pamiętać, że przede wszystkim piszemy dla użytkowników. Tekst musi zawierać w sobie ważne informacje, omawiać jakiś problem, ma być przydatny. Po jego przeczytaniu czytelnik powinien dowiedzieć się czegoś nowego. Nie tworzymy tylko pod pozycjonowanie, czyli w taki sposób żeby treść spodobała się robotom Google. Wszystkie słowa kluczowe oraz linki umieszczone w treści muszą wyglądać naturalnie i być związane tematem artykułu. Przykładowo piszą o ozdobach świątecznych nie możemy kierować do strony dotyczącą wakacji. Wszystko musi być spójne. Warto zadbać o wstęp, rozwinięcie i zakończenie. We wstępie możemy napisać, o czym będzie artykuł, żeby zachęcić odbiorców do lektury. W treści nie mogą pojawić się błędy stylistyczne, ani tym bardziej ortograficzne.

Przeczytaj również  Dlaczego warto przyglądać się KPI? Key Performance Indicators


Dodaj coś od siebie i zostaw komentarz na temat "Jak wykorzystać artykuły sponsorowane do pozycjonowania strony?"

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *