Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie lub kampanię AdWords warto wcześniej sprawdzić, jakie działania przeprowadza konkurencja. Takie zabiegi są w pełni legalne, więc nie trzeba się niczym przejmować. Być może jakaś firma przeprowadziła działania, o których myślimy i nie przyniosły one rezultatu. Wtedy szkoda czasu i pieniędzy, lepiej skupić się na innych rozwiązaniach. Żeby być lepszym od innych firm w naszej branży, musimy wiedzieć, gdzie już osiągnęli sukces, nad czym jeszcze pracują i z jakich form reklamy korzystają?
Dla wielu osób takie działania mogą być nieetyczne, ale chcąc zostać liderem, warto dowiedzieć się, które rozwiązania sprawdzą się w naszej branży. Musimy przeprowadzić szczegółową analizę konkurencji i w tym z pewnością pomogą poniższe narzędzia. Na rynku jest ich sporo, więc każdy znajdzie coś dla siebie.
Spis treści:
Zestawienie narzędzi do Analizy Konkurencji
- Senuto to polskie, płatne narzędzie do zbierania danych odnośnie widoczności słów kluczowych i stron internetowych. Wykorzystywane do monitorowania konkurencji. Bardzo łatwo możemy przeanalizować firmy, które mają zbliżone frazy do naszych. Po wpisaniu domeny trzeba przejść do zakładki Analiza konkurencji i wygenerować raport.
- Majestic SEO to płatne, bardzo popularne narzędziem do przeprowadzania analizy linków zwrotnych, które prowadzą do strony www. Korzystając z niego dowiemy się, gdzie znajdują się linki, czy są mocne i jak wyglądają. Możemy sprawdzając backlinki rozeznać się, czy warto skorzystać z jakiejś formy reklamy, bo np. wiele konkurencyjnych firm z powodzeniem ją wykorzystuje.
- Semstrom – istnieje wersja darmowa i rozszerzona płatna, narzędzie ułatwiające pracę nad widocznością portalu internetowego w wyszukiwarce. Dzięki niemu mamy dostęp do analizy fraz odnośnie ich miesięcznej liczby wyszukań i możliwość zestawienia wyników z konkurencją.
- Sentione to narzędzie odpłatne z możliwością przetestowania do monitorowania internetu. Wystarczy wpisać nazwę firmy lub słowa kluczowe, które nas interesują będziemy dostawać powiadomienia, gdy tylko pojawią się w internecie nowe informacje na dany temat.
- SEMrush to dosyć drogie ale bardzo przydatne narzędzie SEO, które analizuje frazy i sprawdza strategię słów kluczowych konkurencji. Możemy przejrzeć linki zwrotne, treści, widoczność, monitorować ruch. Polecane do przeprowadzania szczegółowej analizy.
- Wyszukiwarka Google – umożliwia sprawdzenie, na jakie konkretnie frazy znajduje się wysoko strona konkurencyjnej firmy w wynikach naturalnych. Dowiemy się, czy korzystają z kampanii Google Ads. Warto sprawdzić, co wpisują użytkownicy i czy konkurencja już promuje takie frazy.
- Ahrefs – płatne narzędzie z 7 dniowym okresem testowym, wykorzystywane do analizy linków, widoczności, ruchu organicznego i określeniem wartości strony. Możemy sprawdzić strony konkurencji.
- TradeWatch to płatne narzędzie z 7 lub 14 dniowym okresem próbnym, wspiera sprzedaż na Allegro. Dowiemy się praktycznie wszystkiego np. jakie są obecne trendy, dowiemy się co i za ile sprzedaje konkurencja, przejrzymy dochodowe aukcje i sprawdzimy opisy.
Dodaj komentarz